Abstrakt
Potrzeby przewozowe mieszkańców miast powinny być zaspokajane poprzez dopasowaną i sprawnie funkcjonującą sieć transportu zbiorowego. Planując sieć i decydując się jednocześnie na jej sposób funkcjonowania istotnym jest uwzględnienie podstawowych postulatów przewozowych mieszkańców. Ostateczny kształt tej sieci wynika jednak z dodatkowych czynników zarówno infrastrukturalnych, ekonomicznych, jak i wielu innych. Celem niniejszego artykułu jest zdefiniowanie pojęcia struktury sieci transportu zbiorowego oraz jej typów. Ponadto w oparciu o te definicje oraz dane w postaci ogólnodostępnych rozkładów jazdy, zidentyfikowano typy struktur w wybranych miastach Polski. Zestawiając otrzymane wyniki z podstawowymi danymi charakteryzującymi każde z poszczególnych miast zwrócono uwagę na kwestię czynników, które wpływają na zasadność zastosowania poszczególnych typów struktur.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- W : IX Konferencja Naukowo-Techniczna: Problemy komunikacyjne miast w warunkach zatłoczenia motoryzacyjnego - Wydajność Systemów Transportowych strony 287 - 296
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2013
- Opis bibliograficzny:
- Birr K.: Struktury sieci transportu zbiorowego w miastach// W : IX Konferencja Naukowo-Techniczna: Problemy komunikacyjne miast w warunkach zatłoczenia motoryzacyjnego - Wydajność Systemów Transportowych/ ed. Andrzej Krych, Jeremi Rychlewski Poznań, Rosnówko: SITK oddział Poznań, 2013, s.287-296
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 258 razy