Student competitions as a socio-spatial tool for planning urban structures - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Student competitions as a socio-spatial tool for planning urban structures

Abstrakt

The aim of the article is to show the interdependencies between theory and practice based on the example of the student competitions at the Faculty of Architecture at the Gdańsk University of Technology. These competitions, on the one hand, broaden the spectrum of issues related to design and, on the other hand, contribute to the better recognition of problems related to tasks to be solved. Both the teaching and applicational aspects of the competition tasks remain in a significant relationship. For they favour the development of the city in the direction of the desired spatial, social, cultural, and natural cohesion. The main goal of the article is to attempt to show the relations between the natural and urban environment, which are particularly pronounced in the competition formula, open to a new look at the city and space.

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 68 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Copyright (World Transactions on Engineering and Technology Education)

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
World Transactions on Engineering and Technology Education strony 465 - 470,
ISSN: 1446-2257
Język:
angielski
Rok wydania:
2019
Opis bibliograficzny:
Burda I., Dymnicka M.: Student competitions as a socio-spatial tool for planning urban structures// World Transactions on Engineering and Technology Education -,iss. 4 (2019), s.465-470
Bibliografia: test
  1. Urry, J., The Tourist Gaze. Sage Publications (2002).
  2. Ilkovičová, L. and Ilkovič, J., Competition as an activating tool in architectonic education. World Trans. on Engng. and Technol. Educ., 16, 2, 127-133 (2018).
  3. Smatanová, K. and Vitková, L., Urban planning education and the problems of cities in the regions of Slovakia. World Trans. on Engng. and Technol. Educ., 16, 4, 362-367 (2018).
  4. Adults in Formal Education: Policies and Practice in Europe, Education, Audiovisual and Culture Executive Agency 3-4 (2011), 4 February 2018, http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice otwiera się w nowej karcie
  5. Nyka, L., Bridging the gap between architectural and environmental engineering education in the context of climate change. World Trans. on Engng. and Technol. Educ., 17, 2, 204-209 (2019). otwiera się w nowej karcie
  6. Bierwiaczonek, K., Dymnicka M., Kajdanek K. and Nawrocki T., Miasto Przestrzeń Tożsamość. Studium Trzech Miast: Gliwice, Gdańsk, Wrocław. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar (2017) (in Polish). otwiera się w nowej karcie
  7. Miciukiewicz, K., Urbanizacja natury: w stronę relacyjnej ekologii miejskiej. Przegląd Socjologiczny, 60, 2-3, 167-186 (2011). otwiera się w nowej karcie
  8. Swyngedouw, E. and Kaïka, M., The Environment of the City… or the Urbanization of Nature. In: Bridge, G. and Watson, S. (Eds), Companion to the City. Oxford-Malden, MA: Blackwell Publishing (2000).
  9. Schneider-Skalska, G., Interdisciplinary education of architects both globally and locally. World Trans. on Engng. and Technol. Educ., 16, 4, 356-361(2018).
  10. Kobylarczyk, J., Facultative classes and student activities implemented in co-operation with local government. World Trans. on Engng. and Technol. Educ., 16, 3, 296-300 (2018).
  11. Piątkowska, K., Konkursy Studenckie jako Narzędzie w Określaniu Potencjału Rewitalizacyjnego Miejskich Terenów Zdegradowanych. In: Lorens, P. (Ed), Urbanistyczne Aspekty Transformacji Miast. KPZK PAN, tom CXCII, 208-220 (2018).
  12. Ladd, B. and Hartcourt, E., Student competitions and bots in an introductory programming course. J. of Computing Sciences in Colleges, 274-284 (2005).
  13. Puto, A., Gurgul, E. and Nagalewska-Radłowska, Ż., Comprehensive ecological education as a determinant factor of regional competitiveness. World Trans. on Engng. and Technol. Educ., 4, 1, 141-144 (2005).
Źródła finansowania:
  • Działalność statutowa/subwencja
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 123 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi