Abstrakt
W pracy przedstawiono metodykę budowy modelu obliczeniowego ukierunkowanego na badania zderzeniowe w środowisku Metody Elementów Skończonych. Opisano etapy tworzenia takiego modelu, jego modyfkacji oraz sprawdzania poprawności przeprowadzonej symulacji, a także przedstawiono kilka autorskich przykładów zastosowania proponowanych obliczeń do badania barier ochronnych
Autorzy (6)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 516 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- Copyright (Elamed Media Group)
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Mosty
strony 24 - 28,
ISSN: 1896-7663 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2018
- Opis bibliograficzny:
- Wilde K., Bruski D., Burzyński S., Chróścielewski J., Pachocki Ł., Witkowski W.: Symulacje numeryczne testów zderzeniowych barier ochronnych// Mosty. -., nr. 6 (2018), s.24-28
- Bibliografia: test
-
- projektu RO- BUST, http://www.vegvesen. no/s/robust/ (data dostępu: 1.10.2016 r.).
- RSVVP, http://roadsafellc.com/ NCHRP22-24/RSVVP/ (data do- stępu: 10.05.2018 r.). otwiera się w nowej karcie
- Tadeusiewicz R., Izworski A., Majewski J.: Biometria. Kraków 1993. otwiera się w nowej karcie
- Teng T., Liang C., Tran T.: Effect of various W-beam guardrail post spacing and rail heights on safety performance. "Ad- vances in Mechanical En- gineering", vol. 7, 11/2015, s. 1-16. otwiera się w nowej karcie
- Vasenjak M., Borovinšek M., Ren Z.: Computational simu- lations of road safety barriers using LS-DYNA, 6. LS-DYNA Anwenderforum, Frankenthal, DYNAmore GmbH, 2007, s. 1-8.
- Wilde K., Burzyński S., Brus- ki D., Chróścielewski J., Wit- kowski W: TB 11 test for short w-beam road barrier. 11. LS-DY- NA European LS-DYNA Confer- ence 2017, Salzburg, Austria, DYNAmore GmbH, 2007, s. 1-10.
- Wilde K., Jamroz K., Bruski D., Budzyński M., Burzyński S., Chróścielewski J., Witkowski W.: Curb-to-Barrier Face Dis- tance Variation in a TB51 Bridge Barrier Crash Test Simulation. "Archives of Civil Engineering", 63/2017, s. 187-199. otwiera się w nowej karcie
- Wypadki drogowe w Polsce w 2016 roku. Komenda Główna Policji, Biuro Ruchu Drogowe- go, Warszawa 2017. otwiera się w nowej karcie
- Wypadki drogowe w Polsce w 2017 roku. Komenda Główna Policji, Biuro Ruchu Drogowe- go, Warszawa 2018. otwiera się w nowej karcie
- Wytyczne stosowania drogo- wych barier ochronnych na dro- gach krajowych. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Au- tostrad, Warszawa 2010. otwiera się w nowej karcie
- Źródła finansowania:
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 146 razy