Abstrakt
W celu tworzenia animacji komputerowych opartych o reguły wywodzące się z animacji tradycyjnej zaimplementowano system logiki rozmytej w języku Python, wykorzystujący słownikowy typ danych (tablice asocjacyjne). Zaprojektowane reguły łączą etykiety słowne, oznaczające zmienne lingwistyczne z etykietami nazw funkcji przynależności wykorzystującymi wartości lingwistyczne. W referacie przedstawiono fazy projektowania systemu, określania funkcji przynależności i tworzenia bazy reguł do zastosowania w algorytmach wspomagania animacji postaci. Opisano algorytm wnioskowania. Zaproponowano również dalszy rozwój systemu w celu wprowadzenia możliwości automatycznego strojenia danymi pomiarowymi wejścia i wyjścia i samoorganizowania.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2005
- Opis bibliograficzny:
- Kostek B., Szczuko P.: System logiki rozmytej wspomagający tworzenie animacji komputerowych w oparciu o język Python// . -., (2005),
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 113 razy