Terminal charging scheduling of battery electric buses based on vehicle routing problem - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Terminal charging scheduling of battery electric buses based on vehicle routing problem

Abstrakt

Electric buses are considered to be a viable solution for reducing emission in dense urban areas. However, the greater charging time is a huge challenge for operators. In this paper, charging scheduling method was elaborated based on vehicle routing problem using mixed-integer linear programming model. The main novelty of the paper is the combination of modelling aspect, namely flexible turn sequence and heterogeneous shared charging infrastructure. It was found that the method helps to reduce dwelling time and the number of buses in operation. In the future, we plan to integrate driver regulations, heterogeneous bus fleet, multiple depots and terminals into the model.

Cytowania

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Aktywność konferencyjna
Typ:
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Język:
angielski
Rok wydania:
2023
Opis bibliograficzny:
Csonka B., Bartłomiejczyk M.: Terminal charging scheduling of battery electric buses based on vehicle routing problem// / : , 2023,
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1109/scsp58044.2023.10146217
Źródła finansowania:
  • COST_FREE
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 10 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi