The application of microscopic models in the study of pedestrian traffic - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

The application of microscopic models in the study of pedestrian traffic

Abstrakt

Cities (especially in Central and Eastern Europe) focus on improving the road network, which aims to improve the efficiency of motor traffic and minimize congestion. Most of existing tools for analysing the effectiveness of urban transport networks do not assume to analyse the impact of walking and cycling on efficiency of transport systems. It is therefore necessary to develop solutions that on the one hand will reduce congestion, and on the other hand, improve the safety and quality of travel of vulnerable road users. One of the tasks to be developed in order to improve pedestrian conditions is to determine the relationship between pedestrian and vehicle traffic. An attempt has been made to establish the relationship between pedestrians and vehicle trafficin order to describe traffic conditions and pedestrian safety at pedestrian crossings. The analyseswere based on simulations carried out using the PTV Vissm/Viswalk software and with the use of surrogate safety measures.

Cytowania

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
publikacja w in. zagranicznym czasopiśmie naukowym (tylko język obcy)
Opublikowano w:
MATEC Web of Conferences strony 1 - 7,
ISSN: 2261-236X
Język:
angielski
Rok wydania:
2018
Opis bibliograficzny:
Gumińska L., Oskarbski J.. The application of microscopic models in the study of pedestrian traffic. MATEC Web of Conferences, 2018, , nr. 231, s.1-7
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1051/matecconf/201823103003
Bibliografia: test
  1. P. Olszewski, B. Osińska, P. Szagała, P. Skoczyński, A. Zielińska, Problems with Assessing Safety of Vulnerable Road Users Based on Traffic Accident Data, Arch. Civ. Eng. 62 pp. 149-168 (2016). doi:10.1515/ace-2015-0113 otwiera się w nowej karcie
  2. P. Olszewski, W. Czajewski, P. Dąbkowski, P. Szagała, Badanie zachowań uczestników ruchu na przejściach dla pieszych na podstawie analizy obrazu, Bud. i Archit. 13 (2014)
  3. R. Buehler, J. Pucher, Walking and Cycling in Western Europe and the United States: Trends, Policies and Lessons, TR News. 280 (2012) otwiera się w nowej karcie
  4. K. Jamroz, W. Kustra, M. Budzyński, J. Żukowska, Pedestrian Protection, Speed 6 MATEC Web of Conferences 231, 03003 (2018) https://doi.org/10.1051/matecconf/201823103003 GAMBIT 2018 otwiera się w nowej karcie
  5. Enforcement and Road Network Structure the Key Action for Implementing Poland's Vision Zero, Transp. Res. Procedia. 14 pp. 3905-3914 (2016). doi:10.1016/j.trpro.2016.05.479 otwiera się w nowej karcie
  6. J.J. Fruin, Designing for pedestrians: A level-of-service concept, Highw. Res. Rec. (1971) otwiera się w nowej karcie
  7. D. Gettman, L. Pu, T. Sayed, S. Shelby, Surrogate Safety Assessment Model and Validation: Final Report -FHWA-HRT-08-051 (Federal Highway Administration U.S. Department of Transportation, American Association of State Highway and Transportation, 2008) otwiera się w nowej karcie
  8. J. Wu, Analysis of Pedestrian Safety Using Micro-simulation and Driving Simulator, University of Central Florida, 2017
  9. J. Oskarbski, L. Gumińska, K. Jamroz, Traffic users delays variability at pedestrian crossings, in: Proc. 7th Transp. Res. Arena TRA 2018, (Vienna, 2018) 7 otwiera się w nowej karcie
  10. MATEC Web of Conferences 231, 03003 (2018) https://doi.org/10.1051/matecconf/201823103003 GAMBIT 2018 otwiera się w nowej karcie
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 36 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi