The dynamics of the total output of the fishery sector: The case of Indonesia - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

The dynamics of the total output of the fishery sector: The case of Indonesia

Abstrakt

The purpose of this study is to analyze the dynamics of the total output of the Indonesian fishery industry when the changes of the final demand occur. This study employs a demand-pull Input-Output (IO) quantity model, one of the calculation tools in the IO analysis, as an analysis instrument. Two conditions are noticed in calculation and analysis parts, namely (1) “whole sector change”, and (2) “pure change”. An initial period in this study is 2008. The results show that, in both conditions, the discussed sector has similar patterns, namely this industry receives the positive impacts from scenarios 1 and 3 while the negative impact is obtained from scenario 2. The results also explain that, in both conditions, the biggest positive impact for the analyzed sector is given by scenario 3, the change of households and non-profit private institutions consumptions.

Cytowania

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 5

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Aktywność konferencyjna
Typ:
materiały konferencyjne indeksowane w Web of Science
Tytuł wydania:
The 4th International Conference on Science & Engineering in Mathematics, Chemistry and Physics 2016 (ScieTech 2016) strony 328 - 337
ISSN:
1742-6588
Język:
angielski
Rok wydania:
2016
Opis bibliograficzny:
Zuhdi U..: The dynamics of the total output of the fishery sector: The case of Indonesia, W: The 4th International Conference on Science & Engineering in Mathematics, Chemistry and Physics 2016 (ScieTech 2016), 2016, IOP PUBLISHING LTD, DIRAC HOUSE,.
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1088/1742-6596/710/1/012039
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 83 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi