Abstrakt
Tragedia jednego ze statków typu ro-ro pokazała podatność tego typu statków na utratę stateczności, przewrócenie się, a w ostateczności zatonięcie. Wszystkie ro-rowce charakteryzują się małym zanurzeniem, a wynurzona część kadłuba podatna jest na działanie wiatru. Jeżeli dodatkowo w takich warunkach dochodzi element nieprawidłowego rozmieszczenia pojazdów i ich słabego zamocowania to groźba przesunięcia ładunku staje się realna. W konsekwencji statek traci stateczność i przewraca się. Z tego właśnie powodu do tego typu statku zastosowano metodę Formal Safety Assessment w warunkach krytycznych z propozycją minimalizacji ryzyka towarzyszącego zagrożeniom.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2005
- Opis bibliograficzny:
- Smajdor M.: The formal safety assessment and influence of human factor in application to chosen ship's type// / : , 2005,
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 84 razy