Abstrakt
This study examines the potential effects of China’s ‘One-Belt One-Road’initiative (OBOR) on trade flows and global value chain (GVC) connections.The empirical analysis is based on the augmented trade gravity model, which comprises 186 economies and 199 of their partners from 2000 to 2018. We also estimate the gravity model for involvement in GVC (domestic value added in intermediate exports, foreign value added in exports, and one country’s contributed value in another’s total exports). OBOR proves to be positively correlated with international trade and GVC, while some corridors seem to benefit more than others (e.g. China-Pakistan,China-Mongolia-Russian Federation, and Bangladesh-China-India-Myanmar).
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach dostępnych w wersji elektronicznej [także online]
- Opublikowano w:
-
Asia-Pacific Journal of Accounting & Economics
strony 1 - 18,
ISSN: 1608-1625 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2024
- Opis bibliograficzny:
- Lu Y., Wolszczak-Derlacz J., The impact of China’s One-Belt One-Road initiative on international trade and global value chains, Asia-Pacific Journal of Accounting & Economics, 2024,10.1080/16081625.2024.2336122
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1080/16081625.2024.2336122
- Źródła finansowania:
-
- Publikacja bezkosztowa
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 56 razy