The impact of China’s One-Belt One-Road initiative on international trade and global value chains - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

The impact of China’s One-Belt One-Road initiative on international trade and global value chains

Abstrakt

This study examines the potential effects of China’s ‘One-Belt One-Road’initiative (OBOR) on trade flows and global value chain (GVC) connections.The empirical analysis is based on the augmented trade gravity model, which comprises 186 economies and 199 of their partners from 2000 to 2018. We also estimate the gravity model for involvement in GVC (domestic value added in intermediate exports, foreign value added in exports, and one country’s contributed value in another’s total exports). OBOR proves to be positively correlated with international trade and GVC, while some corridors seem to benefit more than others (e.g. China-Pakistan,China-Mongolia-Russian Federation, and Bangladesh-China-India-Myanmar).

Cytowania

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
Asia-Pacific Journal of Accounting & Economics strony 1 - 18,
ISSN: 1608-1625
Język:
angielski
Rok wydania:
2024
Opis bibliograficzny:
Lu Y., Wolszczak-Derlacz J.: The impact of China’s One-Belt One-Road initiative on international trade and global value chains// Asia-Pacific Journal of Accounting & Economics -, (2024), s.1-18
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1080/16081625.2024.2336122
Źródła finansowania:
  • COST_FREE
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 14 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi