The impact of domestic and foreign competition on sectoral growth: a cross-country analysis - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

The impact of domestic and foreign competition on sectoral growth: a cross-country analysis

Abstrakt

This paper examines the impact of competition on the total factor productivity (TFP) of 21 manufacturing sectors in eighteen OECD countries over the period of time 1990–2006. We assume that the source of TFP growth can be either domestic or foreign innovation or technology transfer from the technological frontier. Trade openness, R&D, and human capital can have two effects: a direct effect on TFP (e.g., through innovation) and an indirect effect depending on the productivity gap between a given country and the technological frontier. We find that tougher domestic competition is always associated with higher sectoral productivity. Both import and export penetrations are positively associated with an increase of TFP. However, the channels through which higher TFP is materialized are different: export penetration works through level effect, while import penetration acts mainly when conditional on the level of technological development. The economical magnitude of the effect is not trivial

Cytowania

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
Opublikowano w:
BULLETIN OF ECONOMIC RESEARCH nr 66, wydanie S1, strony 110 - 131,
ISSN: 0307-3378
Język:
angielski
Rok wydania:
2014
Opis bibliograficzny:
Wolszczak-Derlacz J.: The impact of domestic and foreign competition on sectoral growth: a cross-country analysis// BULLETIN OF ECONOMIC RESEARCH. -Vol. 66, iss. S1 (2014), s.110-131
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1111/boer.12022
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 69 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi