The impact of the overhead line's power supply system spatial differentiation on the energy consumption of trolleybus transport: planning and economic aspects
Abstrakt
Nowadays the issue of electric energy saving in public transport is becoming a key area of interest, which is connected both with a growth in environmental awareness of the society and an increase in the prices of fuel and electricity. It can be achieved by reducing of the transmission losses in supply system or by the improving of the usage of the regenerative breaking. The spatial differentiation of the energy supply system of public transport is one of the elements, which has significant impact on the energy consumption. Paper presents the theoretical analysis of the impact of supply system topology on the energy consumption and extensive measurement analysis realized in Gdynia (Poland) trolleybus system.
Cytowania
-
1 4
CrossRef
-
0
Web of Science
-
2 0
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.3846/16484142.2015.1101611
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Opublikowano w:
-
Transport
nr 32,
wydanie 1,
strony 1 - 12,
ISSN: 1648-4142 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2017
- Opis bibliograficzny:
- Bartłomiejczyk M., Połom M.: The impact of the overhead line's power supply system spatial differentiation on the energy consumption of trolleybus transport: planning and economic aspects// Transport. -Vol. 32, iss. 1 (2017), s.1-12
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.3846/16484142.2015.1101611
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 157 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Energy recovery effectiveness in trolleybus transport
- S. Hamacek,
- M. Bartłomiejczyk,
- R. Hrbac
- + 2 autorów