The Pomerania Design Faktory as an Example of 50+ Entrepreneurship Promotion - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

The Pomerania Design Faktory as an Example of 50+ Entrepreneurship Promotion

Abstrakt

The article presents one of the programmes carried out by The Gdańsk Entrepreneurs' Foundation and The Gdansk Labor Office in 2013/14, dedicated to seniors. It is a great example of an innovative project aimed at the activation of individuals aged 50+ by using their own talents and interests in business. It also shows the results of intergenerational cooperation because the trainers — especially the designers — were much younger than the beneficiaries. The aims of the project are presented and the recruitment procedures and training schedule are described. The participants’ motivation and expectations are also mentioned. The results of the project are the participants’ own companies, the common brand and the Internet shop that offers their products, also mentioned in the article.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja monograficzna
Typ:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
Tytuł wydania:
Innovative SMEs by Gender and Age around the Mare Balticum strony 299 - 309
Język:
angielski
Rok wydania:
2014
Opis bibliograficzny:
Krawczyk-Bryłka B.: The Pomerania Design Faktory as an Example of 50+ Entrepreneurship Promotion// Innovative SMEs by Gender and Age around the Mare Balticum/ ed. M. Hogeforster, P. Jarke Hamburg, Niemcy: Baltic Sea Academy , 2014, s.299-309
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 52 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi