The principles of arturbain.fr for teaching sustainable urban design - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

The principles of arturbain.fr for teaching sustainable urban design

Abstrakt

The article is an attempt to show how important it is in the contemporary education of architecture students to use an ordered repertoire of principles and concepts of a universal nature, at the same time, pointing to the new directions of solutions and answers to the problems of the 21st century. This task is implemented by the French Association L'Arturbain dans les Territoires. It is accompanied by an idea consisting in observing a few basic principles in urban planning: learn to look, learn to get to know vocabulary, learn to cultivate memory, learn to work in a multi-disciplinary team, learn to communicate. Adopting an attitude thus defined towards the built environment implies undertaking specific actions for the recovery of public space, the restoration of landscape diversity, of socio-cultural identity, and the protection of the natural environment.

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 34 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Copyright (World Transactions on Engineering and Technology Education)

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
World Transactions on Engineering and Technology Education strony 500 - 505,
ISSN: 1446-2257
Język:
angielski
Rok wydania:
2019
Opis bibliograficzny:
Burda I., Dymnicka M.: The principles of arturbain.fr for teaching sustainable urban design// World Transactions on Engineering and Technology Education -,iss. 4 (2019), s.500-505
Bibliografia: test
  1. Auzelle, R., L'Homme & l'Architecture, Paris: Académie d'Architecture (1993).
  2. Auzelle, R., L'Architecte, Paris: Vincent, Fréal et Cie (1965).
  3. Auzelle, R. and Jankovic, I., Encyclopédie de l'Urbanisme -ouvrage international pour l'enseignement et la pratique de l'aménagement du territoire, de l'urbanisme et de l'architecture, Paris: Vincent et Fréal (1963). otwiera się w nowej karcie
  4. Auzelle, R., Plaidoyer pour une organisation consciente de l'espace, Paris: Vincent, Fréal & Cie (1962).
  5. Auzelle, R., Clefs pour l'urbanisme, Paris: Seghers (1971).
  6. Référentiel pour la qualité du cadre de vie, Antoni, R.-M. (Ed), Paris: Certu (2007). otwiera się w nowej karcie
  7. Dymnicka, M., Urbanity Phenomenon -Tradition and New Cultural Iterations. In: Smagacz-Poziemska, M., Frysztacki, K. and Bukowski, A. (Eds), Re-Imagining the City. Municipality and Urbanity Today from a Sociological Perspective. Kraków: Jagiellonian University Press, 13-32 (2017). otwiera się w nowej karcie
  8. Netto, V.M., The Social Fabric of Cities. London and New York: Routledge (2017). otwiera się w nowej karcie
  9. Kabisch, S. and Sagan, I., The Inner City in Focus, In: Haase, A., Steinfürhrer, A., Kabisch, S., Grossmann, K. and Hall, R. (Eds), Residential Change and Demographic Challenge. The Inner City of East Central Europe in the 21st Century. Ashgate-Routledge, 85-99 (2011).
  10. Haupt, P., Design with nature and design for the people -the principles of architectural education. World Trans. on Engng. and Technol. Educ., 16, 1, 70-74 (2018).
  11. Špaček, R., Peciar, M. and Šíp L., Sketching and drawing in the new age -the role of sketching and drawing in architectural and technical education. World Trans. on Engng. and Technol. Educ., 14, 1, 8-13 (2016). otwiera się w nowej karcie
  12. Kuimova, M., Burleigh, D., Maldague, X. and Startseva, D., Academic exchange programmes to enhance foreign language skills and academic excellence. World Trans. on Engng. and Technol. Educ., 15, 2, 184-188 (2017). otwiera się w nowej karcie
  13. Drapella-Hermansdorfer, A., The path to sustainability: architectural education for the future. World Trans. on Engng. and Technol. Educ., 16, 3, 237-242 (2018). otwiera się w nowej karcie
Źródła finansowania:
  • Działalność statutowa/subwencja
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 105 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi