The selected hydrotechnical conditions of the Dnieper – Bug Channel and the Pripyat River in the development of the International Waterway E40 - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

The selected hydrotechnical conditions of the Dnieper – Bug Channel and the Pripyat River in the development of the International Waterway E40

Abstrakt

International waterway E40 (MDW E40) is included in the network of inland waterways of transnational importance. It is a link between two areas: the Baltic Sea and the Black Sea. E40 route runs through three countries: Poland, Belarus and Ukraine. The article presents the results of the study on the analysis of two very important sections of the MDW E40 on the Belarusian section, it is:. the Dnieper – Bug Channel and the Pripy River. Both elements from the point of view of navigability are the most important links throughout the Belarusian section of the waterway. This article will be useful for the development of plans for revitalization of the international waterway E40 not only on the Belarus part, but also in Poland and Ukraine. Due to the accession and signature by Poland of the AGN Convention in January 2017, the article can be a material to supporting state policy in the context of the development of the inland waterway system in Poland and Europe.

Cytowania

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Autorzy (3)

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 219 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY-NC-SA otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Bulletin of the Maritime Institute in Gdańsk strony 154 - 161,
ISSN: 1230-7424
ISSN:
1230-7424
Język:
angielski
Rok wydania:
2017
Opis bibliograficzny:
Kalinowski M., Koba R., Jerzyło P.: The selected hydrotechnical conditions of the Dnieper – Bug Channel and the Pripyat River in the development of the International Waterway E40// Bulletin of the Maritime Institute in Gdańsk. -., nr. 32(1) (2017), s.154-161
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.5604/01.3001.0010.7460
Bibliografia: test
  1. Blue Book. (2006). Inventory of Main Standards and Parameters of the E Waterway Network "Blue Book" First Revised Edition, Economic Commission For Europe, Inland Transport Committee (ECE/TRANS/SC.3/144/Rev.) otwiera się w nowej karcie
  2. DHV HYDROPROJEKT, Droga Wodna E40 -Przebieg Drogi Wodnej E40 na terenie Polski na odcinku od Terespola do Dęblina, Warszawa (2015)
  3. European Agreement on Main Inland Waterways of International Importance (AGN); otwiera się w nowej karcie
  4. Economic Commission for Europe, Inland Transport Committee; ECE/ TRANS/120/Rev.4, Geneva (1996) otwiera się w nowej karcie
  5. Gawlik I., Szajda J., (2003). Zmiany warunków glebowych na torfowiskach w regionie Kanału Wieprz -Krzna wskutek ich odwodnienia. Wiadomości Melioracyjne i Łąkarskie no. 3 167-170.
  6. Informator Nawigacyjny, Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej, Warszawa (2009)
  7. Inventory of Most Important Bottlenecks and Missing Links in the E Waterway Network, Resolution No.49., Economic Commission for Europe -Inland Transport Committee, New York and Geneva (2013) otwiera się w nowej karcie
  8. Kalinowski M., Koba R., Kowalczyk U., (2016). Using cost-benefit analysis as a method of more efficient allocation of inland waterway E40 resources. Bulletin of the Maritime Institute in Gdańsk Volume 31 No. 1
  9. Korniejew W., Denisow N., (2010). Water resources management of the upper Pripyat river and the Beloozerskaya Water Feed System of the Dnieper -Bug canal, Mińsk otwiera się w nowej karcie
  10. Kształtowanie się usług transportowych i prognoza przewozów transportem wodnym śródlądowym. (1993) HYDROPROJEKT Warszawa Sp. z o.o. otwiera się w nowej karcie
  11. Kubiak M., Przedsiębiorstwo Projektowo Wykonawcze "EKOSOFT", Gdańsk (2015) otwiera się w nowej karcie
  12. Kulczyk J., Winter J., (2003). Śródlądowy transport wodny. otwiera się w nowej karcie
  13. Majewski W. (2009). Przepływ w kanałach otwartych z uwzględnieniem zjawisk lodowych. Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej, Warszawa.
  14. White paper on Efficient and Sustainable Inland Water Transport. Map of the AGN network. Inland Transport Committee. UNECE New York and Geneva (2011). otwiera się w nowej karcie
  15. MasterPlan dla obszaru dorzecza Wisły, Krajowy Zarząd Gospodarki Wodnej, Warszawa (2014)
  16. Materiały Politechniki Gdańskiej, Katedry Hydrotechniki (2015) otwiera się w nowej karcie
  17. Regulacja rzek i drogi wodne. (1988) Materiał Instytutu Geotechniki, Wydawnictwo Politechniki Wrocławskiej, Wrocław. otwiera się w nowej karcie
  18. Rekonstrukcja Kanału Dniepr-Bug na odcinku od węzła wodnego "Duboj" (km 26) do węzła wodnego "Lachowicze" (km 73) z poprawą warunków żeglugi. Ministerstwo Transportu i Komunikacji Republiki Białoruś. Krajowe Unitarne Przedsiębiorstwo Eksploatacyjno-Budowlane "Droga wodna Dniepr-Bug", Pińsk. (2010)
  19. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 maja 2002 r. w sprawie klasyfikacji śródlądowych dróg wodnych. (2002) otwiera się w nowej karcie
  20. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych w zakresie inżynierii wodnej. (2005). Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Krakowie References: BMI, 2017; 32(1): 00-00 the Ministry of Science and Higher Education for science promotion. ?????? Page count: 8 Tables: 2 Figures: 3 References:19 ????? otwiera się w nowej karcie
  21. Kalinowski M., Koba R., Jerzyło P.: The selected hydrotechnical conditions of the Dnieper -Bug Channel and the Pripyat River in the development of the International Waterway E40: BMI, 2017; 32(1): 0-0 otwiera się w nowej karcie
  22. © 2017 Maritime Institute in Gdańsk. Published by Index Copernicus Sp. z o.o. All rights reserved. The authors declare that they have no competing interests. otwiera się w nowej karcie
  23. Marcin Kalinowski; Maritime Institute in Gdańsk, Department of Economics and Law, Długi Targ 41/42, 80-830 Gdańsk, Poland, tel. (+48) 58 301-16-41 ext. 36, e-mail: marcin.kalinowski@im.gda.pl The content of the journal "Bulletin of the Maritime Institute in Gdańsk" is circulated on the basis of the Open Access which means free and limitless access to scientific data.
  24. This material is available under the Creative Commons -Attribution 4.0 GB. The full terms of this license are available on: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/legalcode Word count: Scientific Disciplines: DOI: Full-text PDF: Cite this article as: Copyright: otwiera się w nowej karcie
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 102 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi