The spatial planning of industrial areas in an urbanized area for cargo, in the development of inland waterway transport - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

The spatial planning of industrial areas in an urbanized area for cargo, in the development of inland waterway transport

Abstrakt

Spatial planning, taking into account the configuration of the surface, i.e. its shape (relief) and the presence and mutual location of objects and points of characteristic water ports, is a derivative of several natural, economic, market, technical, social and political factors. It depends on the destination port, the planned structure of trade in cargo, the forecasted traffic of ships, passageways, the technology of reloading used, as well as on the anticipated demand for the development of shipping and trade by sea and inland waterway. The article analyzes the transport accessibility of the Port of Gdynia through the construction of a dock to determine the proposals for improving the conditions of transported cargo.

Cytowania

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Autorzy (2)

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 22 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
E3S Web of Conferences nr 45, strony 1 - 7,
ISSN:
Język:
angielski
Rok wydania:
2018
Opis bibliograficzny:
Jerzyło P., Wawrzyńska A.: The spatial planning of industrial areas in an urbanized area for cargo, in the development of inland waterway transport// E3S Web of Conferences -Vol. 45, (2018), s.1-7
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1051/e3sconf/20184500026
Bibliografia: test
  1. W. Andruszkiewicz, Wytyczne w zakresie przyszłościowego wykorzystania i zagospodarowania terenów portowych i przyportowych w Gdyni, Instytut Morski, Gdańsk -Szczecin (1973)
  2. T. Boheński, T. Palmowski: Polskie porty morskie i rola kolei w ich obsłudze na przełomie XX i XXI wieku, Gdańsk, (2015)
  3. Projmors, Studium technologiczno-urbanistyczne docelowej rozbudowy Bazy Kontenerowej przy nabrzeżu Helskim w porcie Gdynia , (1979)
  4. M. Pluciński: Teoretyczne i praktyczne aspekty zagospodarowania przestrzeni współczesnych portów morskich ze szczególnym uwzględnieniem portów morskich o podstawowym znaczeniu dla gospodarki Polski, Logistyka, Poznań (2014)
Źródła finansowania:
  • Młoda Nauka
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 88 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi