The spatial planning of industrial areas in an urbanized area for cargo, in the development of inland waterway transport
Abstrakt
Spatial planning, taking into account the configuration of the surface, i.e. its shape (relief) and the presence and mutual location of objects and points of characteristic water ports, is a derivative of several natural, economic, market, technical, social and political factors. It depends on the destination port, the planned structure of trade in cargo, the forecasted traffic of ships, passageways, the technology of reloading used, as well as on the anticipated demand for the development of shipping and trade by sea and inland waterway. The article analyzes the transport accessibility of the Port of Gdynia through the construction of a dock to determine the proposals for improving the conditions of transported cargo.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
E3S Web of Conferences
nr 45,
strony 1 - 7,
ISSN: - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2018
- Opis bibliograficzny:
- Jerzyło P., Wawrzyńska A.: The spatial planning of industrial areas in an urbanized area for cargo, in the development of inland waterway transport// E3S Web of Conferences -Vol. 45, (2018), s.1-7
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1051/e3sconf/20184500026
- Źródła finansowania:
-
- Młoda Nauka
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 130 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Lithuania inland waterways and its prospects
- V. Paulauskas,
- P. PLAčIENE,
- R. BARZDžIUKAS
- + 3 autorów
An Integrated Approach to an Assessment of Bottlenecks for Navigation on Riverine Waterways
- M. Schoeneich,
- M. Habel,
- D. Szatten
- + 2 autorów