Abstrakt
Przeprowadzono analizę stateczności statku ro-ro w stanie awaryjnym z wodą na pokładzie. Pokazano, że moment przechylający związany jest z wypiętrzeniem wody na pokładzie ponad poziom wody zaburtowej, pochodzącym od fali. Omówiono trzy metody wyznaczania kąta przechyłu, wywołanego wodą na pokładzie. Zidentyfikowano krytyczne wypiętrzenie wody, przy którym następuje utrata stateczności statku.
Cytowania
-
2
CrossRef
-
0
Web of Science
-
5
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuł w czasopiśmie indeksowanym TR Master Journal List
- Opublikowano w:
-
Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers Part M-Journal of Engineering for the Maritime Environment
nr 223,
strony 211 - 226,
ISSN: 1475-0902 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2009
- Opis bibliograficzny:
- Pawłowski M., Tuzcu C.: The stability of a damaged roll-on roll-off vessel with water on deck// Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers Part M-Journal of Engineering for the Maritime Environment. -Vol. 223., nr. iss. 2 (2009), s.211-226
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1243/14750902jeme116
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 109 razy