Towards ecological transformation: developing architectural education and research through L’Art Urbain initiatives - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Towards ecological transformation: developing architectural education and research through L’Art Urbain initiatives

Abstrakt

The aim of this study was to examine the collaboration between the Faculty of Architecture at Gdańsk University of Technology (Gdańsk Tech), Poland and L’Art Urbain dans les Territoires, Paris, France, recognised for its involvement in transforming urban development over four decades. The focus is placed on the evolution of the association’s annual competition, highlighting the growing emphasis on sustainability. Special attention is dedicated to the integration of themes relating to environmental and social sustainability into the curriculum of Master’s level design courses. This study highlights the role of the competition in enhancing education in architecture and urban planning, as well as in developing research at Gdańsk Tech, especially in fields related to the social and environmental aspects of urban regeneration. Moreover, the research also considers the wider implications of this collaboration, in particular its effectiveness in linking theoretical education to real-world challenges and in equipping architects to deal with the complexities of sustainable urban development.

Cytowania

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
World Transactions on Engineering and Technology Education nr 22, strony 64 - 69,
ISSN: 1446-2257
Język:
angielski
Rok wydania:
2024
Opis bibliograficzny:
Burda I., Zielonko-Jung K., Moutard L., Vapard A., Durand A.: Towards ecological transformation: developing architectural education and research through L’Art Urbain initiatives// World Transactions on Engineering and Technology Education -,iss. Vol.22, No.2, 2024 (2024), s.64-69
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.5281/zenodo.13854058
Źródła finansowania:
  • Publikacja bezkosztowa
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 5 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi