Abstrakt
W artykule autor wprowadził rozróżnienie pomiędzy zaufaniem, jako relacją interpersonalną (RI), o zaufaniem jako relacją nieinterpersonalną (RN). Dylemat Więźnia w matematycznej teorii gier, I współpracę w społeczeństwie, B.Wiliams pokazuje logiczną strukturę wyjaśniania, jako wymagającą uzupełnienia przez nieegoistyczne mikromotywacje. Występują dwa trendy w handlu internetowym: technologia człowiek. Trend technologiczny powoduje wzrost znaczenia handlu internetowego w przeciwieństwie do trendu związanego z człowiekiem ponieważ kupujący i sprzedający są anonimowi i enigmatyczni. Nie ma możliwości zbudowania zaufania jako relacji interpersonalnej w internetowym handlu detalicznym, dlatego pośrednik (np. prowadzący serwis aukcyjny) próbuje budować nieinterpersonalną relację zaufania do serwisu internetowego,co bazuje na ograniczonym zaufaniu stron transakcji do siebie nawzajem.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- Economics and values strony 131 - 138
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2002
- Opis bibliograficzny:
- Waszczyk M.: Trust and online retailing.// Economics and values/ ed. J. Kubka Gdańsk: Tech. Univ. Gdań, 2002, s.131-138
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 109 razy