Abstrakt
W referacie przedstawiono strukturę układu regulacji silnika indukcyjnego opartą na modelu multiskalarnym. Dla przedstawianej struktury wybrano do transformacji zmiennych stanu wektor prądu stojana i wektor strumienia stojana. Przeprowadzono badania eksperymentalne, na stanowisku z silnikami o mocy 22kW, w układzie regulacji z obserwatorem prędkości ką-towej wirnika. Badania przeprowadzono w pełnym zakresie zmian prędkości oraz dla typo-wych stanów dynamicznych silnika. Dodatkowo przedstawiono strukturę układu do osłabia-nia zadanej wartości kwadratu strumienia stojana silnika oraz do ograniczenia zadanej warto-ści dla regulatora momentu. Przeprowadzone badania wykazały dobre właściwości układu re-gulacji silnika asynchronicznego.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Opublikowano w:
-
Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej
strony 179 - 184,
ISSN: 1425-5766 - Tytuł wydania:
- Zastosowanie komputerów w nauce i technice`2006 : XVI cykl seminariów zorganizowanych przez PTETiS Oddział w Gdańsku, Gdańsk 2006. strony 179 - 184
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2006
- Opis bibliograficzny:
- Włas M.: Układ bezpośredniej regulacji strumienia silnika asynchronicznego// Zastosowanie komputerów w nauce i technice`2006 : XVI cykl seminariów zorganizowanych przez PTETiS Oddział w Gdańsku, Gdańsk 2006./ Gdańsk: Wydaw. WEiA PG, 2006, s.179-184
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 106 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Stany dynamiczne układów sterowania multiskalarnego silnikiem indukcyjnym
- M. Włas,
- P. S. Stankiewicz,
- Z. Krzemiński
Stany dynamiczne układów sterowania multiskalarnego silnikiem indukcyjnym
- Z. Krzemiński,
- M. Włas,
- P. S. Stankiewicz