Abstrakt
Omówiono metody badania oporu toczenia nawierzchni drogowych. Przedstawiono unikatową przyczepę doświadczalną zbudowaną w Katedrze Pojazdów i Maszyn Roboczych Politechniki Gdańskiej, umożliwiającą badanie oporu toczenia nawierzchni drogowej metodą przyczepową. Mając dobrane opony testowe (wzorcowe, referencyjne) można klasyfikować nawierzchnie drogowe pod względem ich oporu toczenia.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- Referaty. X Międzynarodowa Konferencja Trwałe i Bezpieczne Nawierzchnie Drogowe. Proceedings. X International Conference Durable and Safe Road Pavements. Kielce, 11-12 maja 2004 strony 631 - 638
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2004
- Opis bibliograficzny:
- Taryma S.: Urządzenia do badania oporu toczenia nawierzchni drogowej// Referaty. X Międzynarodowa Konferencja Trwałe i Bezpieczne Nawierzchnie Drogowe. Proceedings. X International Conference Durable and Safe Road Pavements. Kielce, 11-12 maja 2004/ Warszawa: Inst. Bad. Dróg i Mostów, 2004, s.631-638
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 108 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Analiza oporu toczenia kół jezdnych samochodu podczas jazdy po różnych nawierzchniach drogowych
- W. Luty,
- M. Zwierzyniecki,
- S. Taryma
2016