User-oriented GIS tools in higher education of urban design and planning - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

User-oriented GIS tools in higher education of urban design and planning

Abstrakt

Geographic information systems (GIS) have emerged as indispensable tools for decision-making, planning and problem-solving tasks across various domains in today’s evolving world. However, there exists a pressing need to augment the utilisation of GIS tools in higher education of urban design and planning to foster a user-oriented approach. This article explores the imperative of integrating GIS tools more comprehensively into higher education curricula to empower students with the skills necessary to leverage geographic information effectively. Selected cases from the Programmes of Architecture and Spatial Development at Gdańsk University of Technology (Gdańsk Tech), Poland, and Physical Planning at the Norwegian University of Science and Technology (NTNU), Trondheim, Norway, demonstrate students’ experience with user-oriented GIS tools. Results reveal there is a growing demand in higher education to integrate GIS tools into service design approaches and participatory practice. Enhancing access to GIS technologies for students and stakeholders will encourage collaboration between education and practice, facilitating real-time adjustments and crossdisciplinary efforts.

Cytowania

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
World Transactions on Engineering and Technology Education nr 22, strony 109 - 114,
ISSN: 1446-2257
Język:
angielski
Rok wydania:
2024
Opis bibliograficzny:
Mazurkiewicz W., Kaczorowska A., Rubczak A., Wieczerzak J., Kamrowska-Załuska D.: User-oriented GIS tools in higher education of urban design and planning// World Transactions on Engineering and Technology Education -,iss. Vol.22, No.2 (2024), s.109-114
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.5281/zenodo.11619662
Źródła finansowania:
  • Działalność statutowa/subwencja
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 0 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi