Abstrakt
11 maja Sejm uchwalił budzącą wiele emocji Ustawę o tworzeniu i działaniu wielkopowierzchniowych obiektów handlowych (o WOH). Zgodnie z uchwaloną definicją wielkopowierzchniowym obiektem handlowym jest obiekt o powierzchni sprzedaży powyżej 400 m2, prowadzący jakąkolwiek działalność handlową. Mimo iż Ustawie o WOH przyświecają szczytne cele racjonalizacji wykorzystania zasobów miejskich, jej skutki mogą w istocie negatywnie wpłynąć na ich realizację. W przypadku większych miast spowolniony zostanie proces inwestycyjny w zakresie obiektów, które niekoniecznie muszą powodować negatywne skutki, a wręcz są pożądane. Natomiast w przypadku małych - duże sieci już w tej chwili przygotowują się do otwierania sklepów o powierzchni poniżej 400 m2, dla których takie lokalizacje są idealne, nietknięte przez konkurencję.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2007
- Opis bibliograficzny:
- Ledwoń S.: Ustawa o WOH a planowanie przestrzenne// Urbanista.. -., nr. nr 8 = 56 (2007), s.36-37
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 923 razy