Ustawa o WOH a planowanie przestrzenne - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Ustawa o WOH a planowanie przestrzenne

Abstrakt

11 maja Sejm uchwalił budzącą wiele emocji Ustawę o tworzeniu i działaniu wielkopowierzchniowych obiektów handlowych (o WOH). Zgodnie z uchwaloną definicją wielkopowierzchniowym obiektem handlowym jest obiekt o powierzchni sprzedaży powyżej 400 m2, prowadzący jakąkolwiek działalność handlową. Mimo iż Ustawie o WOH przyświecają szczytne cele racjonalizacji wykorzystania zasobów miejskich, jej skutki mogą w istocie negatywnie wpłynąć na ich realizację. W przypadku większych miast spowolniony zostanie proces inwestycyjny w zakresie obiektów, które niekoniecznie muszą powodować negatywne skutki, a wręcz są pożądane. Natomiast w przypadku małych - duże sieci już w tej chwili przygotowują się do otwierania sklepów o powierzchni poniżej 400 m2, dla których takie lokalizacje są idealne, nietknięte przez konkurencję.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Język:
polski
Rok wydania:
2007
Opis bibliograficzny:
Ledwoń S.: Ustawa o WOH a planowanie przestrzenne// Urbanista.. -., nr. nr 8 = 56 (2007), s.36-37
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 923 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi