Abstrakt
Yet a higher level of active systems may be achieved when users are fully immersed in an interface which is a 3D computer generated virtual world and can interact with surrounding objects of that world as they were in a real one. This is the issue covered by Chapter 7. Interaction in such a world is both multidimensional and multimodal, with the possibility of free movement of the user in any direction and the simultaneous stimulation of several of his/her senses, most often sight, hearing, touch and sense of balance. Moreover, all the techniques discussed previously in Chapters 4-6 may be integrated in the virtual worlds to do both, inducing a specific behavior of the immersed user and providing feedback from the user to the 3D scene generation system. Numerous examples of such applications are presented and discussed in the chapter (from the Preface by Bogdan Wiszniewski, p. iii)
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2022
- Opis bibliograficzny:
- Lebiedź J.: Virtual immersive environments// Intelligent interactive systems technologies/ : , 2022, s.151-170
- Źródła finansowania:
-
- Działalność statutowa/subwencja
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 119 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Overcoming Phobias: Harnessing the Power of Immersive Virtual Reality Therapy
- A. Popławska,
- J. Lebiedź,
- P. Bąbel