Abstrakt
Visual and auditory attention stimulator provides a system developed in order to improve reading skills using simultaneous presentation of text in its visual form and in transformed auditory form accompanied by related movie material. The described research employed 40 children at the age of 8 13 years having difficulties in learning of reading, who were diagnosed as having developmental dyslexia. It was shown that application of the proposed method could improve reading skills in those children. The effectiveness of the method has been shown primarily using the D2 attention test designed by R. Brickenkamp in its Polish adaptation made by E. Dajek.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- Copyright (Springer International Publishing AG 2018)
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Tytuł wydania:
- W : Human-Computer Systems Interaction : Backgrounds and Applications 4 strony 31 - 41
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2018
- Opis bibliograficzny:
- Kosikowski Ł., Czyżewski A., Senderski A.: Visual and Auditory Attention Stimulator for Assisting Pedagogical Therapy// Human-Computer Systems Interaction. Backgrounds and Applications 4/ ed. Z. S. Hippe, J. L. Kulikowski, T. Mroczek Cham: Springer, 2018, s.31-41
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1007/978-3-319-62120-3_3
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 132 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Computer-Supported Polysensory Integration Technology for Educationally Handicapped Pupils
- M. Lech,
- A. Czyżewski,
- W. Kucharski
- + 1 autorów