Visual and Auditory Attention Stimulator for Assisting Pedagogical Therapy - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Visual and Auditory Attention Stimulator for Assisting Pedagogical Therapy

Abstrakt

Visual and auditory attention stimulator provides a system developed in order to improve reading skills using simultaneous presentation of text in its visual form and in transformed auditory form accompanied by related movie material. The described research employed 40 children at the age of 8 13 years having difficulties in learning of reading, who were diagnosed as having developmental dyslexia. It was shown that application of the proposed method could improve reading skills in those children. The effectiveness of the method has been shown primarily using the D2 attention test designed by R. Brickenkamp in its Polish adaptation made by E. Dajek.

Cytowania

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 71 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Copyright (Springer International Publishing AG 2018)

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja monograficzna
Typ:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
Tytuł wydania:
W : Human-Computer Systems Interaction : Backgrounds and Applications 4 strony 31 - 41
Język:
angielski
Rok wydania:
2018
Opis bibliograficzny:
Kosikowski Ł., Czyżewski A., Senderski A.: Visual and Auditory Attention Stimulator for Assisting Pedagogical Therapy// Human-Computer Systems Interaction. Backgrounds and Applications 4/ ed. Z. S. Hippe, J. L. Kulikowski, T. Mroczek Cham: Springer, 2018, s.31-41
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1007/978-3-319-62120-3_3
Bibliografia: test
  1. Bakker, D.J., Satz, P.: Specific Reading Disability. Advances in Theory and Method. Rotterdam University Press, Rotterdam (1970)
  2. Brickenkamp, R.: D2 Test. Attention test. Manual. ERDA, Warszawa (2003). (in Polish) otwiera się w nowej karcie
  3. Eysenck, M.W., Keane, M.: Cognitive Psychology. A Student's Handbook. Psychology Press, Hove (2005) otwiera się w nowej karcie
  4. Kupryjanow, A., Czyzewski, A.: A method of real-time non-uniform speech stretching. In: ICETE 2011. CCIS, vol. 314, pp. 362-373. Springer, Heidelberg (2012) otwiera się w nowej karcie
  5. Kupryjanow, A., Kosikowski, L., Odya, P., Czyzewski, A: Auditory-visual attention stimulator. In: 134th AES Convention, Rome, Preprint no 8810 (2013)
  6. Sobolewska, M., Matuszewski, A.: Test of Reading Aloud. Manual. CMPPP, Warszawa (2002) The median increases for particular tests for group C as follows:
  7. Straburzyńska, T., Sliwinska, T.: Series of Reading and Writing Tests for 1-3 Class of Primary School. COMPW-ZMEN, Warszawa (1982). (in Polish)
  8. Styrkowiec, P., Necka, E.: About two systems of visual attention. Przegląd Psychologiczny, TOM 51, Nr 2, pp. 113-133 (2008). (in Polish) otwiera się w nowej karcie
  9. Tresiman, A.M., Gelade, G.: A feature-integration theory of attention. Cogn. Psychol. 12, 97-136 (1980) otwiera się w nowej karcie
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 81 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi