W jaki sposób szkoła wyższa powinna tworzyć miejsca na poszczególnych kierunkach studiów - determinanty
Abstrakt
Obecnie wiele szkół wyższych szuka sposobów, które mają pomóc zainteresować ich ofertą i przyciągnąć studentów, ale stają przed dylematem w jaki sposób kształtować tę ofertę. Jednym z ważniejszych dylematów, z jakim borykają się uczelnie jest kwestia tworzenia nowych i kształtowania liczby miejsc na już istniejących kierunkach studiów. W publikacji podjęto dyskusję na ile szkoła publiczna powinna kierować się w tym względzie popytem zgłaszanym przez kandydatów na studia, a na ile popytem na absolwentów poszczególnych kierunków na rynku pracy? Nie byłoby problemu, gdyby wybory studentów pokrywałyby się z sytuacja na rynku. Niestety coraz częściej jednak słyszy się o niedopasowaniu struktury kształcenia do struktury rynku pracy.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Tytuł wydania:
- Gospodarka społeczna w Europie strony 207 - 212
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2008
- Opis bibliograficzny:
- Drapińska A.: W jaki sposób szkoła wyższa powinna tworzyć miejsca na poszczególnych kierunkach studiów - determinanty// Gospodarka społeczna w Europie/ ed. red. nauk. Ewa Pancer-Cybulska ; Wyższa Szkoła Handlowa. Wrocław: Wyższa Szkoła Handlowa, 2008, s.207-212
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 94 razy