Abstrakt
Eksploatowane do niedawna w Polsce nakładki kolejowych odbieraków prądu były wykonywane w postaci styków miedzianych. Na początku 2011 r. przeprowadzono kompleksową zmianę typu nakładek stykowych z miedzianych na metalizowane węglowe.Wraz z wprowadzeniem nakładek węglowych istnieje potrzeba opracowania nowych metod diagnostyki tego istotnego elementu toru zasilania pojazdu. Celem diagnostyki jest wykrycie uszkodzonych i nadmiernie zużytych nakładek stykowych poprzez analizę obrazu 3D, ukierunkowaną na określenie ich wymiarów. Proponowane rozwiązanie opiera się na wykorzystaniu nowych metod pomiarowych z obrazowaniem trójwymiarowym.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- XV Ogólnopolska Konferencja Naukowa Trakcji Elektrycznej SEMTRAK 2012, Zakopane, październik 2012. strony 499 - 508
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2012
- Opis bibliograficzny:
- Judek S., Jarzębowicz L., Karwowski K.: Wizyjny system monitoringu stanu nakładek ślizgowych odbieraków prądu// XV Ogólnopolska Konferencja Naukowa Trakcji Elektrycznej SEMTRAK 2012, Zakopane, październik 2012./ Kraków: PiT, 2012, s.499-508
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 121 razy