Abstrakt
Omówiono problematykę właściwości licznej grupy materiałów łożyskowych metalowych i niemetalowych, stosowanych w łożyskach ślizgowych okrętowych linii wałów. Określono wymagania dla tych materiałów oraz omówiono warunki pracy łożysk ślizgowych. Podano krótkie charakterystyki najczęściej stosowanych materiałów tzn. białych metali cynowych, białych metali ołowiowych, białych metali kadmowych, brązów, mosiądzów, stopów aluminium, materiałów wielowarstwowych, tworzyw sztucznych, gumy, drewna i materiałów drewnopochodnych.Następnie porównano te materiały pod względem ich właściwości użytkowych i eksploatacyjnych. Szczególną uwagę poświęcono materiałom stosowanym w łożyskach wspornikowych i pochew wyjściowych linii wałów.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
TRIBOLOGIA
strony 101 - 115,
ISSN: 0208-7774 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2002
- Opis bibliograficzny:
- Bugłacki H., Cudny K.: Właściwości materiałów łożyskowych stosowanych w łożyskach ślizgowych okrętowych linii wałów. // TRIBOLOGIA. -., nr. 1 (2002), s.101-115
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 83 razy