Abstrakt
Zaprezentowano wyniki badań będących bezpośrednią kontynuacją wcześniejszych prac z zakresu badania drgań wywołanych tarciem. Badano konforemne płaskie skojarzenie pierścieniowe z monolitycznego Al2O,3 smarowanego olejem parafinowym. Badania wykonano na Tribometrze PT-3 wyposażonym w komputerowy system sterująco pomiarowy, umożliwiający wielokanałową szerokopasmową rejestrację przyspieszeń, sił i przemieszczeń. Układ badawczy tribometru zmodyfikowano umożliwiając prowadzenie badań przy zmiennej bezwładności i sztywności podparcia. Zarejestrowano drgania cierne o 2 stopniach swobody w szerokim zakresie obciążeń i prędkości ślizgania. Dokonano analizy wpływu warunków badań z uwzględnieniem cech dynamicznych maszyny badawczej na obserwowane tarcie ślizgowe.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Prace Naukowe Instytutu Konstrukcji i Eksploatacji Maszyn Politechniki Wrocławskiej. Konferencje
strony 208 - 213,
ISSN: 0324-9646 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2002
- Opis bibliograficzny:
- Łubiński J., Druet K., Neyman A.: Wpływ cech konstrukcyjnych stanowiska badawczego na proces tarcia ślizgowego// Prace Naukowe Instytutu Konstrukcji i Eksploatacji Maszyn Politechniki Wrocławskiej. Konferencje. -., nr. 87, nr 27 (2002), s.208-213
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 127 razy