Abstrakt
Przedstawiono wyniki badań nad wytrzymałością zmęczeniową warstwy ślizgowej ze stopu AlSn11Cu1 w środowisku trzech olejów smarowych: bazowego, mineralnego i syntetycznego przy różnych wartościach temperatury i wymuszeniach mechanicznych odpowiadających różnym wartościom współczynnika stałości obciążenia κ. Badania przeprowadzono za pomocą testera SKMR-2. Przedstawiono metodykę badań, zaobserwowane pęknięcia zmęczeniowe badanych próbek oraz oszacowano odpowiadające im krytyczne wartości naprężeń w warstwie ślizgowej. Zaobserwowano wyraźny wpływ wartości κ, temperatury i rodzaju oleju na wytrzymałość zmęczeniową stopu. Stwierdzono również istotność efektów interakcyjnych badanych czynników.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- XXIII Sympozjon Podstaw Konstrukcji Maszyn, Rzeszów - Przemyśl, 2007. T. 3, Łożyskowanie. Łożyskowanie toczne, ślizgowe, uszczelnienia, tarcie i smarowanie. Problemy dydaktyczne strony 217 - 226
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2007
- Opis bibliograficzny:
- Sikora J., Kurzych K.: Wpływ smaru i wymuszeń mechanicznych i cieplnych na wytrzymałość zmęczeniową stopu łożyskowego// XXIII Sympozjon Podstaw Konstrukcji Maszyn, Rzeszów - Przemyśl, 2007. T. 3, Łożyskowanie. Łożyskowanie toczne, ślizgowe, uszczelnienia, tarcie i smarowanie. Problemy dydaktyczne/ ed. red. nauk. T. Markowski Rzeszów: Rzeszów - Przemyśl, 2007, 2007, s.217-226
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 111 razy