WPŁYW USTAWIENIA GEOMETRII ZAWIESZENIA NA OPORY RUCHU I ZUŻYCIE PALIWA W POJAZDACH WYŚCIGOWYCH - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

WPŁYW USTAWIENIA GEOMETRII ZAWIESZENIA NA OPORY RUCHU I ZUŻYCIE PALIWA W POJAZDACH WYŚCIGOWYCH

Abstrakt

Celem przeprowadzonych prac było sprawdzenie wpływu konstrukcji i ustawień zawieszenia pojazdu klasy Formuła Student na opory ruchu, a co za tym idzie zużycie paliwa. Przeprowadzenie badań w postaci pomiarów zużycia paliwa oraz czasów przejazdów okrążeń na torze w różnych konfiguracjach układu zawieszenia wymagało stworzenia kompletnego układu zawieszenia, które zostało zastosowane w konstrukcji PGR-05 zespołu PGRacing Team. Na początku prac projektowo-badawczych zostały wybrane opony. Na podstawie zgromadzonych danych o zachowaniu wskazanej mieszanki, powstał model kinematyczny układu zawieszenia. W trakcie analiz kinematycznych przeprowadzonych w środowisku Solidworks nadrzędnym celem było zapewnienie optymalnych warunków pracy oponie bez generowania zbędnych oporów toczenia, które wynikają z agresywnych nastaw zawieszenia. Efektem wyżej wymienionych prac jest zmniejszenie zużycia paliwa o ok. 2% bez wpływu na czas okrążenia.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja monograficzna
Typ:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Język:
polski
Rok wydania:
2022
Opis bibliograficzny:
Ossowski D., Stachoń K.: WPŁYW USTAWIENIA GEOMETRII ZAWIESZENIA NA OPORY RUCHU I ZUŻYCIE PALIWA W POJAZDACH WYŚCIGOWYCH// AKTUALNE PROBLEMY BADAWCZE NAUKI BIOMEDYCZNE I TECHNICZNE/ : , 2022, s.387-398
Źródła finansowania:
  • IDUB
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 72 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi