Abstrakt
Celem przeprowadzonych prac było sprawdzenie wpływu konstrukcji i ustawień zawieszenia pojazdu klasy Formuła Student na opory ruchu, a co za tym idzie zużycie paliwa. Przeprowadzenie badań w postaci pomiarów zużycia paliwa oraz czasów przejazdów okrążeń na torze w różnych konfiguracjach układu zawieszenia wymagało stworzenia kompletnego układu zawieszenia, które zostało zastosowane w konstrukcji PGR-05 zespołu PGRacing Team. Na początku prac projektowo-badawczych zostały wybrane opony. Na podstawie zgromadzonych danych o zachowaniu wskazanej mieszanki, powstał model kinematyczny układu zawieszenia. W trakcie analiz kinematycznych przeprowadzonych w środowisku Solidworks nadrzędnym celem było zapewnienie optymalnych warunków pracy oponie bez generowania zbędnych oporów toczenia, które wynikają z agresywnych nastaw zawieszenia. Efektem wyżej wymienionych prac jest zmniejszenie zużycia paliwa o ok. 2% bez wpływu na czas okrążenia.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2022
- Opis bibliograficzny:
- Ossowski D., Stachoń K.: WPŁYW USTAWIENIA GEOMETRII ZAWIESZENIA NA OPORY RUCHU I ZUŻYCIE PALIWA W POJAZDACH WYŚCIGOWYCH// AKTUALNE PROBLEMY BADAWCZE NAUKI BIOMEDYCZNE I TECHNICZNE/ : , 2022, s.387-398
- Źródła finansowania:
-
- IDUB
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 72 razy