Abstrakt
W pracy przedstawiono wpływ zużycia opony samochodowej na jej opór toczenia. Zużycie czterech opon testowych uzyskano podczas normalnej eksploatacji, natomiast zużycie sześciu pozostałych uzyskano sztucznie przez zeszlifowanie czoła bieżnika papierem ściernym na specjalnej szlifierce. Pomiary oporu toczenia wykonano na bębnowej maszynie bieżnej metodą momentową. Wyniki tych pomiarów przedstawiono w formie zależności współczynnika oporu toczenia od głębokości bieżnika lub stopnia jego zużycia.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 11 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe
strony 272 - 275,
ISSN: 1509-5878 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2014
- Opis bibliograficzny:
- Taryma S., Woźniak R.: Wpływ zużycia opony samochodowej na jej opór toczenia// Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe. -., nr. 6 (2014), s.272-275
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 114 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Laboratoryjne badania oporu toczenia i temperatury opon do pojazdów specjalnych
- J. Ejsmont,
- G. Motrycz,
- G. Ronowski
- + 2 autorów
2012