Współczesny Word of Mouth – dylematy pojęciowe - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Współczesny Word of Mouth – dylematy pojęciowe

Abstrakt

Przekaz ustny (Word of Mouth) jest obecnie jednym z najważniejszych czynników, które mają wpływ na klientów podczas podejmowania decyzji o zakupie, a także na zarządzanie ich zachowaniami w procesie dokonywania zakupów. Szczególne znaczenie ma on w przypadku dóbr niematerialnych, o wysokim ryzyku zakupu, jakim są usługi. Rosnąca liczba jego nowych form i coraz bardziej skomplikowana natura, związana głównie z umieszczaniem opinii w Internecie spowodowała wiele niejasności i trudności zarówno w przeprowadzaniu badań tego zjawiska, jak i wprowadzaniu skutecznych działań marketingowych przez praktyków. W związku z tym, celem tego artykułu jest uporządkowanie najważniejszych pojęć i koncepcji związanych z przekazem ustnym, w oparciu o analizę aktualnych wyników światowych badań. Zidentyfikowano i zdefiniowano najważniejsze koncepcje związane z przekazem ustnym, w tym WOM tradycyjne, eWOM i sWOM, uporządkowano i zdefiniowano te pojęcia oraz ustalono podstawowe różnice występujące między nimi. Na koniec wskazano niezbędne kierunki dalszych badań w tym obszarze. Główną wartością, którą wnosi artykuł jest wskazanie, że zjawisko WOM nie jest jednorodne, a jego różne formy (zwłaszcza w świecie wirtualnym) wymagają zarówno innego podejścia badawczego, jak i odpowiedniego zarządzania nimi w praktyce.

Cytowania

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
Zarządzanie Mediami strony 191 - 206,
ISSN: 2353-5938
Język:
polski
Rok wydania:
2021
Opis bibliograficzny:
Drapińska A.: Współczesny Word of Mouth – dylematy pojęciowe// Zarządzanie mediami -,iss. 2 (2021), s.191-206
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.4467/23540214zm.21.012.13407
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 151 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi