Wykorzystanie silnika graficznego JMONKEYENGINE 3 oraz jego środowiska wytwórczego w procesie tworzenia gry
Abstrakt
Zaprezentowano podstawy funkcjonowania silników graficznych na platformie Java oraz przedstawiono silnik jMonkeyEngine. Omówiono podstawowe zasady zarządzania obiektami na scenie w jMonkeyEngine i wykonano porównanie do innych rozwiązań. Przedstawiono szczegółowo sposób obsługi modeli trójwymiarowych. Dokonano charakterystyki obsługi operacji wejścia w omawianym silniku. Opisano architekturę opartą na shaderach, która jest stosowana w definiowaniu materiałów. Zaprezentowano rozwiązania, które ułatwiają tworzenie gry strategicznej. Wykonano opis środowiska programistycznego stworzonego specjalnie do celu projektowania gier komputerowych.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne
nr T. 1,
strony 99 - 110,
ISSN: 1732-1166 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2011
- Opis bibliograficzny:
- Jakusz B., Kulesza P.: Wykorzystanie silnika graficznego JMONKEYENGINE 3 oraz jego środowiska wytwórczego w procesie tworzenia gry// Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne. -Vol. T. 1., nr. Nr 10 (2011), s.99-110
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 122 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Tworzenie kooperacyjnych gier przygodowych z wykorzystaniem HTML 5
- M. Szwoch,
- P. Pieniążek,
- A. Fałkowski
Zastosowanie Grafiki 3D do wizualizacji dna morskiego
- A. Chybicki,
- P. Kociński,
- E. Rogala
- + 2 autorów