Wytrzymałość drobnych elementów olinowania ruchomego wykonanych z Dyneemy - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Wytrzymałość drobnych elementów olinowania ruchomego wykonanych z Dyneemy

Abstrakt

Rozwój materiałów w oceanotechnice otwiera nowe możliwości w budowie jachtów. Artykuł porusza kwestie wplatania nowoczesnych lin typu HMPE (ang. high-modulus polyethylene) w konstrukcje takielunku jachtu, a dokładniej w część olinowania ruchomego. Dzięki specjalnej konstrukcji liny bez oplotu zbudowanej z 12 splotek utworzonej przez ich przeplatanie, możliwe jest konstruowanie drobnych elementów nośnych, takich jak miękkie oczka, zawiesia bezoczkowe i pojedyncze lub miękkie szekle zaledwie w kilka minut. Celem pracy jest sprawdzenie nośności poszczególnych technik plecenia w statycznej próbie rozciągania. Przebadano trzy grupy splotów, porównano ich wyniki pod względem wytrzymałościowym i statystycznym. Po analizie rezultatów wyznaczono najbardziej niezawodne techniki sporządzania węzłów i splotów na linie wyprodukowanej przez firmę Lancelin, model PURE DYNEEMA Racing Braid o średnicy 5 mm,

Cytowania

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cytuj jako

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Prace Wydziału Nawigacyjnego Akademii Morskiej w Gdyni strony 63 - 76,
ISSN: 1730-1114
Język:
polski
Rok wydania:
2018
Opis bibliograficzny:
Radoń-Zajączkowska B., Kozak J., Kowalski J.: Wytrzymałość drobnych elementów olinowania ruchomego wykonanych z Dyneemy// Prace Wydziału Nawigacyjnego Akademii Morskiej w Gdyni. -., nr. 33 (2018), s.63-76
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.12716/1002.33.06
Bibliografia: test
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 36 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi