Zachowania rynkowe młodych konsumentów w Internecie w świetle badań wybranej grupy studentów trójmiejskich uczelni publicznych
Abstrakt
Klienci obecni w wirtualnym świecie mają do wyboru ogromną ilość wyrobów, usług i informacji w różnych kategoriach i na pewno nie podlegają sterowaniu. Sprzedawcy pozostaje jedynie ich obsługiwanie, słuchanie i docenianie. Pomiędzy użytkownikami (nabywcami, sprzedawcami) zachodzą relacje, wykorzystujące Internet, jako środek komunikacji i dystrybucji. W dobie marketingu partnerskiego, gdy w coraz większej liczbie przedsiębiorstw wprowadza się systemy zarządzania relacjami z klientami, wiedza o nabywcach, zwłaszcza o czynnikach wpływających na ich zachowania, jest istotna. Jest to o tyle ważne, iż zachowania i preferencje konsumentów zmieniają się z czasem. Wpływają na nie różne czynniki nie zawsze zależne od firmy. W Polsce z roku na rok wzrasta liczba użytkowników Internetu dokonujących zakupów w Sieci. Wśród nich dużą grupę stanowią osoby w wieku 20-29 lat (znaczną grupę stanowią studenci).
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Marketing i Zarządzanie
strony 397 - 411,
ISSN: 2450-775X - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2010
- Opis bibliograficzny:
- Brzozowska-Woś M.: Zachowania rynkowe młodych konsumentów w Internecie w świetle badań wybranej grupy studentów trójmiejskich uczelni publicznych// Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu. -., nr. Nr 608 (2010), s.397-411
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 115 razy