Abstrakt
Zarządzanie opóźnieniami w ruchu kolejowym zostało potraktowane jako wielokryterialny problem optymalizacyjny, który obejmuje między innymi zapewnienie skomunikowania pociągów na stacjach węzłowych oraz dążenie do uzyskania biegu pociągów najbardziej zgodnego z pierwotnym rozkładem jazdy. Uwzględniono priorytety poszczególnych pociągów uzależnione od sytuacji ruchowej i kategorii pociągów. W przeprowadzonym procesie optymalizacji wykorzystano algorytm genetyczny z operatorami genetycznymi dopasowanymi do specyfiki problemu traktowanego jako ogólny problem (job-shop) szeregowania zadań.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Logistyka
strony 597 - 606,
ISSN: 1231-5478 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2012
- Opis bibliograficzny:
- Palikowska K.: Zarządzanie opóźnieniami w ruchu kolejowym z zastosowaniem rogramowania ewolucyjnego// Logistyka. -., (2012), s.597-606
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 103 razy