Zarzadzanie ryzykiem jako wymiar strategicznego i przedsiębiorczego podejścia do zarządzania małym i srednim przedsiębiorstwem
Abstrakt
Jedną z wielu przyczyn niepowodzenia ekonomicznego małych i średnich przedsiębiorstw jest niezrozumienie lub niewłaściwe rozumienie kwestii zarządzania ryzykiem. Ryzyko w wielu wymiarach sprzężone jest z procesem przedsiębiorczym. Zarządzanie nim wymaga dostrzegania okazji, umiejętności wykorzystywania zagrożeń jako szans oraz dynamicznej odpowiedzi na zmiany w otoczeniu i w samej organizacji. Sposób podej- ścia do zarządzania ryzykiem jest silnie zdeterminowany poziomem akceptowalnego ryzyka oraz poziomem akceptowalnej zmienności osiąganych przez przedsiębiorstwo wyników. Celem artykułu jest przedstawienie zarządzania ryzykiem w MSP jako źródła wartości dodanej, procesu wspierającego zarządzanie zmianą i realizację przyjętych celów. Analiza wyników badań dotyczących charakterystyki MSP, postrzeganych przez przedsiębiorców kategorii ryzyka oraz wytycznych z obowiązujących standardów zarządzania ryzykiem wskazuje na fakt śladowego zastosowania polecanych praktyk w polskich przedsię- biorstwach.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
MARKETING I RYNEK
strony 412 - 423,
ISSN: 1231-7853 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Mikulska A.: Zarzadzanie ryzykiem jako wymiar strategicznego i przedsiębiorczego podejścia do zarządzania małym i srednim przedsiębiorstwem// MARKETING I RYNEK. -., nr. 9 (2015), s.412-423
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 192 razy