Zarządzanie tożsamością w organizacjach na różnych poziomach zagregowania - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Zarządzanie tożsamością w organizacjach na różnych poziomach zagregowania

Abstrakt

Niniejszy artykuł stanowi naukową refleksję nad pojęciem tożsamości grupowej, odnoszonej do przedsiębiorstw oraz ich agregatów, określanych przez autorkę mianem „organizacji na wyższych poziomach zagregowania”. Głównym celem artykułu jest przegląd literatury z zakresu tożsamości przedsiębiorstwa, a na tej podstawie próba ustalenia czym jest taka tożsamość i co się na nią składa. Na wstępie autorka przedstawia definicje tożsamości przedsiębiorstwa oraz tożsamości organizacyjnej i zestawia je z innymi koncepcjami pokrewnymi (takimi jak osobowość organizacyjna, identyfikacja wizualna, wizerunek, reputacja i marka przedsiębiorstwa oraz komunikacja organizacyjna), wskazując na występujące między nimi różnice. W dalszej części autorka skupia się na tych obszarach organizacji, które wpływają na formowanie się tożsamości, wymieniając główne składowe „tożsamości miks” (the identity mix), jak również te elementy, które należy uwzględnić w zarządzaniu tożsamością (the identity management mix). Ważnym punktem pracy jest prezentacja trzech modeli tożsamości zaproponowanych przez Olinsa: modelu monolitycznego, wspierającego i markowego, z których każdy może być zaimplementowany w organizacji złożonej.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Zarządzanie i Finanse nr 11, strony 205 - 219,
ISSN: 2084-5189
Język:
polski
Rok wydania:
2013
Opis bibliograficzny:
Lis A.: Zarządzanie tożsamością w organizacjach na różnych poziomach zagregowania// Zarządzanie i Finanse = Journal of Management and Finance. -Vol. 11., nr. 4, cz. 2 (2013), s.205-219
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 88 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi