Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie praktyk zarządzania wiedzą oraz czynników wpływających na sukces, bądź porażkę w ich wdrażaniu na podstawie badania jakościowego przeprowadzonego w trzech firmach działających na terenie województwa pomorskiego. Firmy te należą do sektora małych i średnich przedsiębiorstw oraz oferują wiedzochłonne usługi biznesowe (knowledge-intensive business services – KIBS). W artykule podjęto próbę odpowiedzi na pytania badawcze takie, jak: Czy małe firmy z sektora KIBS wprowadzają praktyki związane z zarządzaniem wiedzą? Jeśli tak, jakiego rodzaju praktyki są wprowadzane i uznawane za najważniejsze przez tego rodzaju przedsiębiorstwa? oraz Jaki czynnik w największym stopniu decyduje o sukcesie, bądź porażce przy wprowadzaniu tego rodzaju praktyki? Jak pokazują wyniki badań, wspomniane firmy najczęściej wprowadzają praktyki oparte na technologiach informacyjnych oraz te związane z zasobami ludzkimi, jak np. budowanie oraz podtrzymywanie wiedzy i umiejętności pracowników. Za czynnik kluczowy we wdrażaniu praktyk zarządzania wiedzą badane firmy uznały aspekty związane z zasobami ludzkimi (np. wymiana wiedzy między pracownikami) oraz z bezpieczeństwem informacji.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku
nr 37,
strony 163 - 172,
ISSN: 1899-9867 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2014
- Opis bibliograficzny:
- Zięba M.: Zarządzanie wiedzą w małych przedsiębiorstwach oferujących wiedzochłonne usługi biznesowe// Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku. -Vol. 37., (2014), s.163-172
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 112 razy