Abstrakt
Przedmiotem artykułu jest przedstawienie zastosowania badań marketingowych do uzyskiwaniu informacji potrzebnych do opisu procesu decyzyjnego konsumentów. Informacje te ustalono na podstawie ogólnego przebiegu tego procesu. W nawiązaniu do tych informacji zaproponowano badania marketingowe pozwalające na ich uzyskanie. Użyto klasycznego rozwiązania polegającego na przeprowadzeniu najpierw badań orientacyjnych, a następnie - opisowych. W zakresie tych pierwszych można oprzeć się na penetrowaniu źródeł wtórnych, wywiadach i obserwacjach niestandaryzowanych oraz metodach projekcyjnych. W przypadku tych drugich niezbędne będą badania sondażowe, które mogą być wsparte obserwacjami cechującymi się standaryzacją.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Ekonomiczne Problemy Usług
strony 37 - 50,
ISSN: 1640-6818 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2011
- Opis bibliograficzny:
- Dąbrowski D.: Zastosowanie badań marketingowych do opisu procesu decyzyjnego konsumentów// Zeszyty Naukowe Ekonomiczne Problemy Usług. -., nr. nr 660 (2011), s.37-50
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 138 razy