Abstrakt
Na bocznica kolejowych tory kolejowe muszą być zakończone kozłem oporowym,a obecnie obowiązujące przepisy nakazują uzyskanie świadectwa dopuszczenia do eksploatacji tych budowli. W przypadku powszechnie stosowanych kozłów stałych wymagane jest zastosowanie zasypki Ŝwirowej przed kozłem, w celu zatrzymania składu wagonów. W kozłach samohamujących energia pochłaniana jest przez zderzak lub tarcie wywołane szczękami zacisków zderzaka. W referacie przedstawiono charakterystykę stosowanych kozłów oporowych na bocznicach kolejowych, sposób obliczania zasypki Ŝwirowej i zasady doboru kozłów oporowych.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 13 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Logistyka
strony 1 - 0,
ISSN: 1231-5478 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2009
- Opis bibliograficzny:
- Kędra Z.: Zastosowanie kozłów oporowych na bocznicach kolejowych// Logistyka. -., nr. nr 6 (2009), s.1-0
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 277 razy