Zastosowanie kozłów oporowych na bocznicach kolejowych - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Zastosowanie kozłów oporowych na bocznicach kolejowych

Abstrakt

Na bocznica kolejowych tory kolejowe muszą być zakończone kozłem oporowym,a obecnie obowiązujące przepisy nakazują uzyskanie świadectwa dopuszczenia do eksploatacji tych budowli. W przypadku powszechnie stosowanych kozłów stałych wymagane jest zastosowanie zasypki Ŝwirowej przed kozłem, w celu zatrzymania składu wagonów. W kozłach samohamujących energia pochłaniana jest przez zderzak lub tarcie wywołane szczękami zacisków zderzaka. W referacie przedstawiono charakterystykę stosowanych kozłów oporowych na bocznicach kolejowych, sposób obliczania zasypki Ŝwirowej i zasady doboru kozłów oporowych.

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 17 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Logistyka strony 1 - 0,
ISSN: 1231-5478
Język:
angielski
Rok wydania:
2009
Opis bibliograficzny:
Kędra Z.: Zastosowanie kozłów oporowych na bocznicach kolejowych// Logistyka. -., nr. nr 6 (2009), s.1-0
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 284 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi