Abstrakt
Referat przedstawia projekt systemu ekspertowego do tworzenia animacji komputerowych. Założono, iż wykorzystanie reguł animacji tradycyjnej i przetwarzania rozmytego może przyspieszyć proces tworzenia animacji komputerowych i pozwoli uzyskiwać animacje o wysokiej jakości wizualnej, nie ustępujące anima-cjom przygotowanym w całości przez animatora. Wejściem do systemu jest prosta animacja oraz opis ruchu pożądanego przez użytkownika. Wyjściowa animacja uzupełniana jest o niezbędne fazy ruchu, w celu uzy-skania wersji czytelnej i atrakcyjna wizualnie. Reguły systemu decyzyjnego pochodzą z transkrypcji reguł animacji z języka naturalnego na zdania logiczne oraz z drążenia danych z wykorzystaniem metody zbiorów przybliżonych. Opisano strukturę systemu i sposób jego wykorzystania, procedurę wydobywania wiedzy z animacji treningowych, budowę modułu wnioskowania. System wykorzystany zostanie do stworzenia serii animacji, które ostatecznie w teście subiektywnym porównane będą z animacjami tworzonymi w całości przez animatora.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Tytuł wydania:
- Inżynieria wiedzy i systemy ekspertowe. T. 2 strony 287 - 296
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2006
- Opis bibliograficzny:
- Szczuko P., Kostek B.: Zastosowanie przetwarzania rozmytego w animacji komputerowej// Inżynieria wiedzy i systemy ekspertowe. T. 2/ ed. pod red. Adama Grzecha. Wrocław: Ofic. Wydaw. Politechniki Wrocławskiej, 2006, s.287-296
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 188 razy