Abstrakt
Przedstawiono znaczenie i rolę systemów informatycznych w procesie zarządzania nowoczesną jednostką organizacyjną. Zaprezentowano cykl rozwojowy systemów zarządzania w dobie ciągłego zapotrzebowania na informację. Pokazano rozwój narzędzi informatycznych wspierających rozwój i funkcjonowanie przedsiębiorstw. Określono pojęcie procesu biznesowego. W szczególności zwrócono uwagę na systemy typu CRM (Customer Relationship Management) oraz zaprezentowano ich znaczenie w procesie zarządzania relacjami z klientami. Scharakteryzowano klasę systemów CRM, a poprzez przykłady zobrazowano praktyczne korzyści i efekty ich zastosowania w przedsiębiorstwach. Wyciągnięto wnioski oraz przedstawiono prognozowane kierunki rozwoju tej klasy systemów.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Studia i Materiały Instytutu Transportu i Handlu Morskiego
strony 165 - 173,
ISSN: 2080-6302 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2010
- Opis bibliograficzny:
- Brudło P.: Zastosowanie systemów informatycznych klasy CRM w procesach zarządzania relacjami z klientami // Studia i Materiały Instytutu Transportu i Handlu Morskiego. -., nr. Nr 7 (2010), s.165-173
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 139 razy