Abstrakt
Celem artykułu jest próba syntezy poglądów przedstawicieli nauki na temat znaczenia zaufania i wiarygodności w komunikacji rynkowej w procesie budowania kapitału przedsiębiorstwa. Przeprowadzona analiza literatury przedmiotu oraz wyników badań wtórnych dotyczących badanego zagadnienia wykazała, że zaufanie stanowi podstawę tworzenia wiarygodności firmy, co w efekcie przekłada się na budowanie kapitału przedsiębiorstwa. Celem poznawczym artykułu jest przedstawienie założeń koncepcji marketingu 3.0 i przykładów jej implementacji w praktyce biznesowej. Na podstawie studium przypadku globalnego przedsiębiorstwa produkcyjno-handlowego – Firmy TOMS – dokonano rozpoznania badanego zjawiska w rzeczywistości gospodarczej. Badania potwierdziły istotną rolę zaufania i niematerialnych wartości firmy, takich jak reputacja, wiarygodność i relacje z interesariuszami w procesie budowania kapitału przedsiębiorstwa. Wdrożenie w praktyce koncepcji marketingu 3.0 przez Firmę TOMS potwierdziło jej zasadność nie tylko przez korzyści ekonomiczne i rozwój badanego przedsiębiorstwa na rynku globalnym, ale również, a może przede wszystkim, przez wzrost świadomości, że firmy muszą być społecznie odpowiedzialne i dążyć do trwałego rozwoju na rzecz poprawy jakości życia i środowiska. Artykuł mieści się w kategorii studium przypadku, ma charakter teoretyczno-badawczy i może stanowić punkt wyjścia do pogłębionych badań empirycznych.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- Copyright (2017 Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur)
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Handel Wewnętrzny
strony 227 - 239,
ISSN: 0438-5403 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2017
- Opis bibliograficzny:
- Badzińska E., Gołąb-Andrzejak E.: Zaufanie i wiarygodność w komunikacji rynkowej jako podstawa budowania kapitału przedsiębiorstwa// Handel Wewnętrzny. -., iss. 3(368) (2017), s.227-239
- Bibliografia: test
-
- Czakon W. (2011), Zastosowanie studiów przypadku w badaniach nauk o zarządzaniu, (w:) Czakon W. (red.), Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, Wolters Kluwer Business, War- szawa. otwiera się w nowej karcie
- Doroszewski W. (2016), Słownik języka polskiego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, http://sjp.pwn.pl/doroszewski/lista [dostęp: 29.02.2016].
- Drapińska A. (2011), Zarządzanie relacjami na rynku usług edukacyjnych szkół wyższych, Wydawnic- two Naukowe PWN, Warszawa.
- Duncan T., Moriarty S. (1999), Commentary on relationship-based marketing Communications, "Australasian Marketing Journal", Vol. 7, No. 1. otwiera się w nowej karcie
- Dyer J., Nobeoka K. (2000), Creating and Managing a High Performance Knowledge-Sharing Network: The Toyota Case, "Strategic Management Journal", Special Issue: Strategic Networks, Vol. 21, No. 3. otwiera się w nowej karcie
- Flyvbjerg B. (2004), Five Misunderstandings About Case-Study Research, (w:) Seale C., Gobo G., Gubrium J.F., Silverman D. (Eds.), Qualitative Research Practice, Sage Publications, London and Thousand Oaks.
- Gołąb-Andrzejak E. (2014), Sposoby oraz narzędzia promocji podnoszące atrakcyjność imprezy bie- gowej, (w:) Waśkowski Z. (red.), Marketing imprez biegowych, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.
- Grönroos Ch. (2004), The ralationship marketing process: communication, interaction, dialogue, value, "Journal of Business & Industrial Marketing", Vol. 19, No. 2.
- Jenkins H. (2006), Convergence Culture. Where Old ans New Media Collide, New York University Press, New York and London. otwiera się w nowej karcie
- Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I. (2010a), Marketing 3.0, MT Biznes, Warszawa. Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan. I. (2010b), Marketing 3.0: From Products to Customers to the Human Spirit, John Willey & Sons, Hoboken. otwiera się w nowej karcie
- Maxwell J.A. (2005), Qualitative Research Design: an Interactive Approach, 2nd ed., Sage Publica- tions, Thousand Oaks, CA.
- Patton M.Q. (1990), Qualitative Evaluation and Research Methods, 2nd ed., Sage Publications, New- bury Park.
- Schultz D.E., Tannenbaum S.I., Lauterborn R.F. (1992), Integrated Marketing Communications, NTC Publishing, Lincolnwood, IL. Sustainablebrand TOMS (2015), http://www.sustainablebrands.com/news_and_views/business_models/sustainable_brands/ [dostęp: 20.02.2016].
- Sztompka P. (2007), Zaufanie, Wydawnictwo Znak, Kraków. TOMS One Day Without Shoes (2014), http://freshlyeducatedmen.com [dostęp: 25.05.2015].
- TOMS One Day Without Shoes (2015), http://shopwithmeaning.org/2012/04/today-is-one-day-without-shoes-are-you-barefoot-yet/ [dostęp: 20.02.2016]. otwiera się w nowej karcie
- TOMS One for One (2015), http://www.toms.com/one-for-one-en [dostęp: 25.05.2015]. otwiera się w nowej karcie
- TOMS Take a Pic = Give Shoes (2015), http://shortyawards.com/8th/toms-one-day-without-shoes-2015 [dostęp: 20.02.2016]. otwiera się w nowej karcie
- TOMS Where we give (2014), http://www.toms.com/one-for-one-en [dostęp: 25.05.2015]. otwiera się w nowej karcie
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 124 razy