Źródła informacji rynkowych a cechy jakościowe informacji - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Źródła informacji rynkowych a cechy jakościowe informacji

Abstrakt

Celem pracy jest określenie, w jaki sposób rodzaj źródła informacji rynkowych oddziałuje na cechy jakościowe tych informacji. Wzięto pod uwagę trzy rodzaje źródeł informacji rynkowych – nabywców, konkurentów oraz, jako odrębną grupę, inne podmioty rynkowe (np. pośredników, dostawców), a także cztery istotne cechy jakościowe informacji − rzetelność, kompletność, przydatność i aktualność. Za pomocą modeli równań strukturalnych weryfikowano model, w którym pozyskiwanie informacji rynkowych z poszczególnych źródeł oddziałuje na rozpatrywane cechy jakościowe informacji. Testowanie modelu oparto na danych zebranych wśród krajowych przedsiębiorstw wysokiej i średnio-wysokiej techniki w zakresie kształtowania nowych produktów. Wyniki badania wskazują, że wraz ze wzrostem pozyskiwania informacji rynkowych od nabywców rośnie ich rzetelność, kompletność, przydatność i aktualność, natomiast pozyskiwanie informacji rynkowych od konkurentów pozytywnie oddziałuje na ich przydatność i aktualność.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Handel Wewnętrzny strony 93 - 102,
ISSN: 0438-5403
Język:
polski
Rok wydania:
2017
Opis bibliograficzny:
Dąbrowski D.: Źródła informacji rynkowych a cechy jakościowe informacji// Handel Wewnętrzny. -., iss. 5(370) (2017), s.93-102
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 182 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi