Katedra Hydromechaniki i Hydroakustyki - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Hydromechaniki i Hydroakustyki

Filtry

wszystkich: 58

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2003
  • A general framework of new subdivision regulations
    Publikacja

    - Rok 2003

    Omówiono strukturę przepisów niezatapialności statków, opartą na podejściu probabilistycznym.

  • Accumulation of water on the vehicle deck

    Podano matematyczny model gromadzenia się wody na pokładzie garażowym statków ro-ro w stanie awaryjnym i wypiętrzania się wody ponad poziom wody zaburtowej w wyniku falowania morza. Wypiętrzanie to ma charakter losowy. Podano teoretycznie wartość średnią i wariancję tegoż wypiętrzenia.

  • Ship roll damping moments
    Publikacja

    Wprowadzono nieliniową formę współczynnika tłumienia kołysań bocznych statku oraz jego ekwiwalentną liniową formę. Zastępczy liniowy współczynnik tłumienia może być określony na podstawie kołysań. Przedstawiono przykładowe wyniki nieliniowego współczynnika tłumienia dla promu pasażerskiego "Polonia".

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Some aspects of ship safely
    Publikacja

    - Rok 2003

    Dokładne przewidywanie parametrów statecznościowych na wstępnym etapie projektowania jest b. ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa statku. Parametry te w znaczącym stopniu związane są i zależą od maksymalnych amplitud kołysań bocznych statku - ich zadaniem jest ograniczanie tych amplitud. W pracy badany jest wpływ nieliniowych członów tłumienia i sztywności na amplitudy ruchu statku na bocznej fali regularnej. Wyniki tych badań...

  • The iterative method in search for the state of equilibrium in anchor lines.

    Przedstawiono iteracyjną metodę rozwiązywania równań równowagi lin kotwicznych. Metoda jest szczególnie łatwa do zaprogramowania obliczeń numerycznych, ponieważ w każdym kroku iteracyjnym wymaga jedynie obliczania całek oznaczonych znanych funkcji. Wynikiem obliczeń są wartości sił podłużnych w linie i jej kształt, który na skutek oddziaływania prądu oceanicznego na linę może być krzywą przestrzenną. Przytoczone przykłady...

  • Turning ability of hydrofoil crafts
    Publikacja

    - Rok 2003

    Przedstawiono metodę pozwalającą wyznaczać średnicę taktyczną, kąt przechyłu i kąt dryfu oraz siłę poprzeczną na sterze podczas ustalonej cyrkulacji wodolotu. W tym celu opracowano układ równań opisujących ruch wodolotu w płaszczyźnie poziomej. Współczynniki równań są wyznaczane na podstawie głównych parametrów geometrycznych jednostki oraz płatów. Przeprowadzono także szereg obliczeń dla różnych konfiguracji płatów oraz zespołu...

Rok 2002
  • Investigations of transverse stability of semi-displacement ships

    Przedstawiono wyniki eksperymentalnych badań modelowych poprzecznej stateczności jednostek półślizgowych, których celem było określenie wpływu prędkości oraz parametrów kształtu kadłuba na stateczność poprzeczną. Na podstawie wyników badań opracowano algorytmy, uwzględniające zmiany ramienia prostującego w funkcji prędkości, kąta przechyłu i parametrów geometrycznych kadłuba które mogą być wykorzystane do oceny stateczności poprzecznej...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Serwomechanizm okrętowej śruby nastawnej.
    Publikacja

    - Rok 2002

    Przedstawiono analizę mechanizmów zmiany skoku śrub nastawnych oraz założenia techniczne i rozwiązanie konstrukcyjne serwomechanizmu okrętowej śruby nastawnej małej mocy przeznaczonej dla kutra rybackiego KR 10. Serwomechanizm ten wraz ze śrubą nastawną i układem sterowania zdalnego zaprojektowane zostały na Wydziale Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej.Opracowane rozwiązanie zawiera pewne cechy oryginalne...