Publikacje
Filtry
wszystkich: 308
Katalog Publikacji
-
An analysis of the current situation for Polish ferry operators in a transitional environment
PublikacjaArtykuł rozpoczyna analiza sytuacji polskiej żeglugi promowej na tle procesów zachadzących w otoczeniu. W dalszej części została przedstawiona analiza SWOT, która wskazała główne problemy, którym muszą stawić czoła polscy armatorzy promowi. W pracy zaproponowano strategie marketingowe i dokano oceny ich roli w dalszym rozwoju badanych przedsiębiorstw promowych.
-
Edukacja jako niezbędny element w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw
PublikacjaWysoko wykwalifikowana kadra oraz nieustanne podnoszenie kwalifikacji pracowników staje się najistotniejszym elementem budowania przewagi konkurencyjnej na rynku. W artykule pokazano, jak kształtuje się zjawisko kształcenia personelu w Polsce na tle krajów Unii Europejskiej. Z przedstawionej analizy wynika, że budowanie Europejskiego Społeczeństwa Wiedzy w Polsce wymaga jeszcze wielu nakładów i zmian.
-
Student - klient : czy uczelnia ma zawsze spelniać oczekiwania studentów?
PublikacjaJednym z podstawowych dylematów związanych z wprowadzaniem orientacji marketingowej do uczelni, a zarazem najistotniejszą barierą, jest problem traktowania studentów jako klientów. Na pierwszy rzut oka oznacza to, że zgodnie z regułami marketingowymi uczelnia powinna zaspokajać wszelkie wymagania i oczekiwania swoich klientów.Postępowanie zgodne z hasłem "Klient nasz Pan" niepokoi jednak władze zarządzające szkołami wyższymi. Autorka...
-
Przyczyny zróżnicowania efektów działalności innowacyjnej działów krajowego przemysłu
PublikacjaW opracowaniu podjęto próbę wyjaśnienia zróżnicowania efektów działalności innowacyjnej działów krajowego przetwórstwa przemysłowego, na podstawie intensywności innowacji oraz poziomu techniki tych działów opierając się na danych publikowanych przez GUS.
-
Programy lojalnościowe jako narzędzie tworzenia i kształtowania relacji z klientami na przykładzie wybranych programów Grupy Hotelowej Orbis
PublikacjaW opracowaniu poruszono problem stosowania programów lojalnościowych w kontekście tworzenia trwałych relacji z klientami. We wstępie zdefiniowano pojęcie programów lojalnościowych i omówiono ich cele. W pierwszej części omówiono teoretyczne podstawy tego zagadnienia niezbędne do późniejszej analizy programów. Dokonano prezentacji najczęściej stosowanych rodzajów programów. Następnie omówiono poziomy budowy programu lojalnościowego...
-
Uwarunkowania bezpośrednich inwestycji zagranicznych w sferze usług
PublikacjaCelem artykułu jest prezentacja uwarunkowań mających wpływ na bezpośrednie inwestycje zagraniczne w sferze usług. W pracy omówione zostały najważniejsze stymulanty, bariery oraz czynniki ryzyka w zakresie innowacji usług na rynku międzynarodowym.
-
Badania marketingowe brytyjskiego rynku nożyc do cięcia blachy na długość
PublikacjaW artykule zaprezentowano rolę trzech rodzajów badań marketingowych - badań źródeł wtórnych, wywiadów oraz badań ankietowych - w pozyskiwaniu informacji odnośnie rynku dóbr inwestycyjnych. Cel ten zrealizowano na przykładzie badań brytyjskiego rynku latających nożyc do cięcia blachy na długość.
-
Rozwój handlu elektronicznego na tle rozwoju gospodarki internetowej w Polsce
PublikacjaW artykule omówiono problematykę handlu elektronicznego a także podjęto próbę stworzenia uniwersalnej definicji e-commerce. Ukazano również miejsce handlu elektronicznego na tle biznesu elektronicznego oraz gospodarki internetowej.
-
Informacje uzyskiwane z testowania koncepcji nowych produktów
PublikacjaCelem pracy jest określenie i przegląd rodzajów informacji uzyskiwanych w typowych testach koncepcji nowych produktów oraz przedstawienie zastosowania tych informacji w praktyce gospodarczej przedsiębiorstw.
-
Relacje w marketingu dóbr kapitałowych
PublikacjaPomiędzy podmiotami rynku dóbr kapitałowych zachodzą określone relacje. Rynek ten daje występującym na nim podmiotom duże możliwości współpracy. Dotyczy ona zwłaszcza nowych produktów, zintegrowanych procesów, łańcuchów wartości a nawet tworzenia nowych branż i firm. Przedsiębiorstwa niechętne do takiej współpracy będą stopniowo traciły swoją wartość rynkową w porównaniu z tymi, które będą efektywnie zarządzały relacjami. Stworzenie...
-
Rozwój rynku a działalność inwestycyjna zakładów ubezpieczeń w Polsce
PublikacjaWzrastające znaczenie działalności inwestycyjnej w funkcjonowaniu zakładów ubezpieczeń na rynku polskim staje się wyzwaniem dla właścicieli firm jak i samych zakładów. Dla usystema-tyzowania dotychczasowej wiedzy w tekście skoncentrowano się na dwóch aspektach inwestycji w instytucjach ubezpieczeniowych: tworzeniu nowych podmiotów przez zagranicznych i polskich inwestorów branżowych oraz prowadzeniu działalności inwestycyjnej przez...
-
Czy innowacje mogą być przedmiotem obrotu rynkowego?
PublikacjaPrzedstawiono istotę rynku i obrotu rynkowego. Scharakteryzowano pojęcie innowacji oraz cech innowacji w procesie ich powstawania jako przedmiotów obrotu rynkowego. Omówiono uwarunkowania obrotu rynkowego wynikami procesu rozwoju innowacji jako przedmiotami obrotu rynkowego w Polsce. Całość rozważań zakończono podsumowaniem.
-
Innowacje jako czynnik rozwoju usług w krajach Unii Europejskiej
PublikacjaUsługi w ostatnich latach stają się coraz ważniejszą częścią gospodarki światowej. Stają się jednoczesnie jednym z ważniejszych czynników rozowju innowacyjności krajów rozwiniętych. Unia Europejska pod tym względem pozostaje stosunkowo słabo rozwiniętym obszarem. W artykule podjęto próbę przeanalizowania zjawiska innowacyjnościw usługach.
-
Rezultaty rozwoju nowych produktów niemieckich producentów sprzętu gospodarstwa domowego
PublikacjaCelem pracy jest przedstawienie poziomu rezultatów rozwoju nowych produktów, osiąganych przez niemieckich producentów sprzętu gospodarstwa domowego, oraz związków pomiędzy miernikami użytymi do oceny tych rezultatów. Realizacja celu pracy została oparta na danych zebranych metodą ankiety pocztowej.
-
Ocena wybranych programów lojalnościowych Grupy Hotelowej Orbis
PublikacjaW artykule dokonano analizy i oceny wybranych programów lojalnościowych stosowanych przez Grupę Hotelową Orbis. Na początku przedstawiono główne założenia dotyczące programu lojalnościowego. Następnie zaprezentowano trzy programy lojalnościowe poddane analizie. Przedstawiono nazwę programu, jego formę, marki hoteli go stosujące, korzyści dla uczestników oraz uwagi dotyczące programu. Kolejnym etapem była ocena rozpatrywanych programów....
-
Marketingowe kształtowanie relacji rynkowych z usługobiorcami
PublikacjaW artykule przedstawiono koncepcyjny model marketingowego kształtowania relacji rynkowych z usługobiorcami.
-
Influence of advertisement in social media in knowledge based economy
PublikacjaIn the era of knowledge based economies every year the number of companies that starting their advertising campaigns increase. According to Social Enterprise Report, 38% of leading companies in Poland have its profile on social networking sites. In this paper, we are going to introduce two case studies. The first one is the advertising campaign of Heyah based on the history of communism. The second case study is the continuation...
-
Selected aspects of the evolution of the industry analysis
PublikacjaPorter's five forces is a significant tool of analysis of industries. It helps evaluating variables of industry profitability and assessing firm performance. Using the framework, managers can take a decision as to which industries they can effectively compete in and position their companies to reduce the adverse effects of the mentioned forces. According to the critics, the five forces model is limited to its static nature. The...
-
Marketing terytorialny a social media marketing na serwisie Twitter
PublikacjaObszary terytorialne, podobnie jak inne podmioty gospodarcze, walczą o miejsce na rynku. Poprzez promocję dążą do osiągnięcie uprzywilejowanych miejsc w świadomości interesariuszy, będących dla danego regionu inwestorami, bądź turystami, którzy chcą miło spędzić czas na wakacjach. Miasta kreują swój wizerunek i dbają o niego, budując więzi emocjonalne i lojalność wobec swoich klientów. W tym celu wykorzystane są różne rodzaje instrumentów...
-
CROWDSOURCING A KOMUNIKACJA Z KONSUMENTAMI
PublikacjaRozdział prezentuje wybrane modele komunikacji w Internecie oraz crowdsourcing jako nową metodę pozyskiwania pomysłów i informacji od konsumentów. W ciągu ostatnich 5 lat rozwój technologii komunikacyjnych znacząco zmienił sposób komunikowania się ludzi, a w konsekwencji również organizacji z konsumentami. Nie tylko firmy z branży IT mogą wzmocnić swoją markę, reputację oraz zwiększyć przychody dzięki opracowaniu atrakcyjnej, społecznie...
-
Media społecznościowe a wizerunek marki
PublikacjaJeszcze do niedawna wydawało się, że social media, podobnie jak komunikatory internetowe, będą stanowiły kolejne narzędzie wykorzystywane w komunikacji ze znajomymi, a ich tematyka będzie związana głównie z rozrywką i chęcią podtrzymania więzi społecznych. Jednak, z obserwacji wielu autorów wynika, iż obecnie można już mówić o trendzie social media lub też Web 2.0, a z roku na rok internetowe witryny o charakterze społecznościowym,...
-
Mobile operators at war: opinion mining and sentiment analysis on social media
PublikacjaConsidering hermetic and very competitive market such as mobile operator ones, social media has become best alternative for contact with customer and gathering data and opinions. Different style of running social media profiles is giving different results. The research presented in this paper aims to show the number of responses gathered from polish Internet users and its sentiment for mobile operator brands. It also presents practical...
-
QR CODE JAKO NARZĘDZIE KOMUNIKACJI Z KLIENTAMI
PublikacjaKażdą nową technologię użytkownicy muszą zacząć postrzegać jako użyteczną, aby mogła się ona upowszechnić. W ten sposób działania z nią związane stają się codziennością. Jednak oprócz użyteczności dla konsumentów istotna jest też prostota użytkowania technologii. Obie cechy dotyczą technologii mobilnych i związanych z nimi działań określanych mianem marketingu mobilnego . Zalicza się do nich: wysyłanie SMS i MMS, włączanie bluetooth...
-
Effects of social media communication on brand equity and brand purchase intention
PublikacjaThe author studied the effect of two different social media communication on brand equity and brand purchase intention. A total of 504 data sets were generated through a standardized online-survey and analysed with structural equation modeling. The results of the empirical study showed that both firm-created and user-generated social media communication influenced brand equity, consequently impacting brand purchase intention. This...
-
Implementing second-order CFA model for the factorial validity of brand equity
PublikacjaThe purpose of this study was to test the implementation of a second-order CFA model for the factorial validity of Aaker’s consumer-based brand equity framework. To test the proposed theoretical model 186 data sets generated through a standardized onlinesurvey were evaluated. The data wasanalyzedusing structural equation modeling with AMOS 21.0 software. The results demonstrated that the higher order CFA model for consumer-based...
-
Pomiar lojalności klientów - wybrane wskaźniki
PublikacjaSytuacja na rynkach sprawia, że konieczne jest konkurowanie poprzez dbałość o satysfakcję i lojalność klientów. Wymaga to od przedsiębiorstw podejmowania wielu działań, ale także monitorowania ich rezultatów. Celem artykułu jest przedstawienie wybranych metod mierzenia lojalności klientów. Skoncentrowano się na wskaźnikach satysfakcji takich jak CSI, ACSI, EPSI, a także wskaźnikach lojalności, ujmujących różne aspekty tego zjawiska...
-
Zmiany w otoczeniu organizacji a intensywność stosowania innowacji przez instytucje finansowe
PublikacjaW artykule podjęto próbę przedstawienia roli, jaką odgrywają czynniki otoczenia instytucji finansowych w procesie kreowania innowacji przez te podmioty. Zidentyfikowano podstawowe czynniki wpływające na potencjał innowacyjny usług finansowych.
-
Modern trends in internet marketing - Researching the virality of brands on social media channels
PublikacjaThis paper presents a new approach for the research and identification of users generated content on social media channels. For the online branding research is proposed the use of twi software - SentiOne and NodeXL. The combination of those tools elicit a different point of view of how to manage in an effective way the overflow of the content publish by single individuals in social media networks.
-
Rozwój polskiej gospodarki opartej na technikach informacyjnych
PublikacjaRozwijający się sektor technologii informacyjnych sprawił, iż we współczesnej gospodarce zmieniają się formy procesów zachodzących pomiędzy przedsiębiorstwami, wewnątrz przedsiębiorstw oraz w kontaktach z klientami. Podstawowe procesy (m.in. promocja, obsługa zamówień, płatności) mogą być realizowane drogą elektroniczną, ułatwiając funkcjonowanie przedsiębiorstwom. Jednak administracja państwowa ma jeszcze duże zaległości w kwestii...
-
Społeczna odpowiedzialność instytucji finansowych w Polsce odpowiedzią na kryzys finansowy
PublikacjaW artykule podjęto próbę przedstawienia koncepcji społecznej odpowiedzialności instytucji finansowych. Podstawowym celem artykułu jest wskazanie związku między działaniami odpowiedzialnymi społecznie instytucji finansowych a przyszłością tych instytucji zwłaszcza w obliczu konsekwencji kryzysu finansowego.
-
Zastosowanie skali SIMALTO do kształtowania cech produktu na przykładzie pracy dziekanatu
PublikacjaW artykule scharakteryzowano skalę SIMALTO podając jej istotę, konstrukcję i zastosowania. W odniesieniu do wybranych cech pracy dziekanatu zbudowano tę skalę i przy jej użyciu przeprowadzono ankietę wśród studentów. Pozwoliło to na zademonstrowanie następujących kwestii: konstrukcji skali, sposobu analizy danych i przedstawiania wyników, wyciągania praktycznych wniosków. W zaończeniu wskazano pewne zalety i ograniczenia tej skali.
-
Quick Response code w komunikacji marketingowej
PublikacjaPodstawą efektywnego prowadzenia firmy jest wymiana różnego rodzaju informacji z klientami, partnerami i dostawcami. Mnogość dostępnych mediów, różny stopień trudności ich wykorzystania oraz różna moc sprawcza i prawna prowadzonej za ich pośrednictwem komunikacji powodują, że współczesnym przedsiębiorstwom coraz trudniej jest panować nad skutecznym dostarczaniem i odbieraniem informacji. Wydaje się, że panaceum na te problemy może...
-
Relacje usługodawca-usługobiorca na rynku usług hotelarskich
PublikacjaArtykuł poświęcono zagadnieniom relacji budowanych na rynku usług hotelarskich między klientami a pracownikami hoteli. Na podstawie - przeprowadzonych przez autorkę niniejszego opracowania - badań, dokonano oceny tworzonych więzi. Starano się wykazać wpływ jakości relacji na chęć powrotu do danego obiektu hotelarskiego. Badanie przeprowadzono na klientach wybranych hoteli Grupy Hotelowej Orbis - największej grupy hotelowej w Polsce...
-
Jakość w marketingu - Kreowanie systemu identyfikacji wizualnej na przykładzie UMCS Lublin
PublikacjaZarządzanie jakością dotyczy wszystkich dziedzin pracy przedsiębiorstwa od systemu funkcjonowania organizacji do produktu finalnego dostarczonego na rynek. W przypadku wyższej uczelni, produkt finalny ma inny charakter niż w sektorach produkcyjnych. Wytwór ów nie jest namacalny, nie jest przedmiotem fizycznym, wiąże się natomiast z wiedzą, którą absolwenci posiadają. Polityka jakości prowadzona na uczelniach może dotyczyć wszystkich...
-
The concept of aida applied to online interactive advertisement: an youtube case study
PublikacjaThis paper presents an approach of application of the AIDA framework to interactive advertisements presented on social media channels. The first section introduces the definitions of social media and its categorization. It is given an overview of the online video service YouTube.com. The second section describes social media marketing. The third section presents a theoretical introduction of traditional and interactive advertisement....
-
Gemba Kaizen: Influencing individuals behavior for better - an approach to social marketing
PublikacjaThe idea of providing the Gemba Kaizen philosophy to a social level can benefit not only individuals, but the society as well. The Japanese philosophy for improvement or change for better may serve companies that are looking for increasing its value by quality management. The same principles when implemented in a society may improve quality of life of its inhabitants and help solving social problems. The use of social marketing...
-
Social media marketing jako narzędzie wykorzystywane w procesie poprawy wizerunku i zwiększania konkurencyjności miasta
Publikacja -
Publicly available lecture webcasts - e-learning or promotion tool? case study
PublikacjaThis paper aims to show how universities interact with Internet users by webcasting selected courses. Paper has exploratory case-study character, presenting example of Berkeley Webcast initiative of University of California, Berkeley, webcasting undergraduate courses and on-campus events. On the base of short introduction to webcasting usage as an e-learning and promotional tool, the analysis of 3 purposely chosen different courses...
-
Komunikacja marketingowa a wybrane narzędzia marketingu mobilnego
PublikacjaObecnie technologie mobilne mają znaczący wpływ na sposób życia i sposób prowadzenia biznesu. Bluetooth, SMS i QR code stają się istotnymi narzędziami komunikacji marketingowej, działając jako łącznik pomiędzy światem tradycyjnym, sieciami telefonii komórkowej oraz Internetem. Przedsiębiorstwa, organizacje non profit, jednostki administracji rządowej lub też gminy mogą wykorzystać kreatywny potencjał korzystając z tych instrumentów...
-
Badanie satysfakcji gości hotelowych i ich lojalności na przykładzie Grupy Hotelowej Orbis
PublikacjaW artykule ujęto zagadnienia związane z badaniem satysfakcji gości hotelowych i ich lojalności na przykładzie największej grupy hotelowej w Polsce. Podjęty problem badawczy omówiono na podstawie badań przeprowadzonych w wybranych hotelach Grupy Hotelowej Orbis. W wyniku realizacji procesu badawczego opracowano narzędzie badawcze, przy pomocy którego zbadano satysfakcję i lojalność usługobiorców. Wyniki badania pozwoliły stwierdzić,...
-
Jakościowy podział zadań w procesie kształtowania nowych produktów
PublikacjaCelem artykułu jest przedstawienie jakościowego podziału pracy na poszczególnych etapach procesu kształtowania nowych produktów ze względu na jej marketingowy, techniczny i finansowo-księgowy charakter.
-
Zastosowanie skali porównywania parami w analizie skupień na przykładzie klasyfikacji użytkowników usług on-line
PublikacjaW artykule przedstawiono zastosowanie skali porównywania parami w zakresie analizy skupień do klasyfikacji na przykładzie studentów użytkujących usługi on-line.
-
Badania marketingowe a nieformalne sposoby gromadzenia informacji rynkowych przy kształtowaniu nowych produktów w przedsiębiorstwach wysokiej techniki
PublikacjaW artykule - na podstawie badania przeprowadzonego wśród przedsiębiorstw wysokiej techniki - przedstawiono związek pomiędzy wynikami kształtowania nowych produktów a gromadzeniem informacji rynkowych za pomocą badań marketingowych i nieformalnych sposobów.
-
Zachowania młodych konsumentów usług edukacyjnych w procesach komunikacji marketingowej w świetle badań
PublikacjaArtykuł porusza istotny problem przed jakim stoją szkoły wyższe - również publiczne - związany z niżem demograficznym. W jaki sposób skutecznie komunikować się z kandydatami na studia, aby "przyciągnąć ich do siebie"? Jak zmieniają się ich zachowania na rynku usług edukacyjnych? Czy chcąc osiągnąć przewagę konkurencyjną należy stale monitorować te zmiany i modyfikować stosowane narzędzia komunikacji? Próba udzielenia odpowiedzi...
-
Search engine marketing jako istotne narzędzie komunikacji marketingowej
PublikacjaKomunikacja marketingowa firmy w Internecie musi uwzględniać tzw. marketing w wyszukiwarkach internetowych (SEM). O efektywnej obecności przedsiębiorstwa w Sieci można mówić, gdy łatwo znaleźć serwis internetowy uwzględniając organiczne wyniki wyszukiwania wyszukiwarek, reklamy typu pay-per-click, optymalizację kluczowych fraz, istotność linków przychodzących (zewnętrznych) oraz wartość zamieszczonych treści. Każdy element projektu...
-
Zarządzanie relacjami na rynku usług edukacyjnych szkół wyższych. A. Drapińska.
PublikacjaZmiany zachodzące w otoczeniu szkół wyższych, a zwłaszcza pojawienie się mechanizmów rynkowych, zmuszają uczelnie do poszukiwania odpowiednich działań, pozwalających na budowanie przewagi konkurencyjnej. Nowe podejście do zarządzania staje się koniecznością.Autorka proponuje w książce nowatorskie podejście do zarządzania i marketingu w szkolnictwie wyższym, jakim jest zarządzanie relacjami. Jest ono propozycją nowoczesnego zarządzania,...
-
Proces zarządzania relacjami przez szkoły wyższe
PublikacjaW artykule przedstawiono pojęcie relacji i zarządzania relacjami w kontekście szkół wyższych i studentów jako propozycję działań mających na celu osiąganie celów rynkowych uczelni. Zaprezentowano różne fazy procesu tworzenia relacji oraz przykładowe działania, które powinny być w nich podejmowane.
-
Komunikacja marketingowa pomiędzy szkołą wyższą a studentami
PublikacjaW artykule poruszono problem komunikacji pomiędzy szkołą wyższą a jej najważniejszymi klientami, czyli studentami. Zwrócono uwagę, że dobra komunikacja jest jednym z najważniejszych elementów budujących relacje oraz, że niewystarczające jest obecnie wyłącznie tradycyjne postrzeganie komunikacji, zwłaszcza w przypadku tak nietypowych usług, jakimi są usługi edukacyjne szkół wyższych. Scharakteryzowane zostały trzy najważniejsze...
-
Modele marketingowej komunikacji relacyjnej
PublikacjaW artykule przedstawiono nowe spojrzenie na komunikację marketingową wynikające ze zmian w otoczeniu przedsiębiorstw oraz konieczności tworzenia długoterminowych relacji z klientami. Zaprezentowano dwa nowoczesne modele komunikacji relacyjnej. Podkreślono, że stosowane narzędzia komunikacyjne powinny być zależne od fazy, w której znajduje się aktualnie relacja, a także, że interpretacja nadawanych przez firmę komunikatów jest sprawą...
-
Nowe możliwości rozwoju komunikacji marketingowej w Internecie
PublikacjaCoraz więcej firma zaczyna zdawać sobie sprawę z tego, że nie tylko niższa cena jest czynnikiem zachęcającym do skorzystania z oferty sklepu online. Dużo większym problemem staje się efektywne przekazanie informacji do obecnych i potencjalnych klientów. Ważne, by mając wyznaczone cele, można było umiejętnie dobrać działania, których wykorzystanie umożliwi uzyskanie najlepszych wyników związanych z dotarciem do wybranych grup docelowych.