Katedra Marketingu - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Marketingu

Filtry

wszystkich: 308

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2023
Rok 2022
  • Enhancing Customer Engagement in Social Media with AI – a Higher Education case study
    Publikacja

    Purpose. The study aims to demonstrate the importance of artificial intelligence (AI) and examples of tools based on it in the process of enhancing (building, measuring, and managing) customer engagement (CE) in social media in the higher education industry. CE is one of the current essential non-financial indicators of company performance in Digital Marketing strategy. The article presents a decision support system (DSS) based...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Gender differences in the perception of the Quality of College Life in Spanish University
    Publikacja

    - International Journal of Intelligent Enterprise - Rok 2022

    Through the current research, we intend to analyse how students differ in their levels of quality of college life (QCL) according to gender, and how this relates to overall quality of life (QoL) and loyalty [measured by Identification and word of mouth (WoM)] to their specific university. The survey included 243 students attending public university in Spain. The results obtained through the analysis of data allow affirming that...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Neuroeconomy and Neuromarketing: The Study of the Consumer Behaviour in the COVID-19 Context
    Publikacja

    - Frontiers in Psychology - Rok 2022

    To address the study of consumer behavior in the post-COVID-19 era, the present Research Topic brings together a set of papers that attempt to study how different factors triggered by the pandemic have achieved a significant effect on consumers' behavioral intentions. These papers examine different subtopics related to food, health products, collaborative economy and, of course, neuroscience. Globally, the objectives of this special...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Szacowanie przewagi konkurencyjnej w procesie rozwoju nowego produktu - ujęcie praktyczne
    Publikacja

    - Rok 2022

    Celem rozdziału jest przedstawienie koncepcji szacowania przewagi konkurencyjnej w procesie rozwoju nowego produktu. Potrzeba takiego szacunku wynika z przyjęcia założenia mówiącego, że nadrzędnym celem rozwoju nowego produktu jest takie jego kształtowanie, które umożliwi przedsiębiorstwu tworzenie przewagi konkurencyjnej. Planowanie i monitorowanie przewagi konkurencyjnej w projektach nowych produktów wymaga ustalenia, w jaki...

  • The Impact of a New Product’s Novelty and Meaningfulness on its Commercial Performance
    Publikacja

    s new product development (NPD) process encompasses creative actions, so a new product is characterized by two essential dimensions used to describe any creative output – namely novelty and meaningfulness. Therefore, businesses are faced with the questions to what extent and under what market conditions to develop each of these dimensions in order to obtain high new product commercial performance. Based on gaps indentified in the...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Trust in Electronic Word-of-Mouth (eWOM): the concept and the most important determinants
    Publikacja

    - Rok 2022

    eWOM and trust in it is now the most important factor in determining buyers' purchasing behavior. Familiarity with the determinants of trust establishes the formation of appropriate marketing activities. However, the growing number of new forms of eWOM and its increasingly complex and multidimensional nature have created a lot of confusion. The article aims to organize the concepts related to trust in eWOM, to indicate the most...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Wiedza rynkowa i twórczość w kształtowaniu nowych produktów
    Publikacja

    - Rok 2022

    Tematyka niniejszej monografii osadzona jest w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości, w pracy podjęto bowiem problematykę wyjaśnienia osiągania przez przedsiębiorstwo pożądanych rezultatów (np. przewagi konkurencyjnej, wyników handlowych nowych produktów) na podstawie rozwoju nowych produktów. Uwaga została skupiona na produktach materialnych kierowanych zarówno do konsumentów, jak i do organizacji. Wśród czynników warunkujących...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2021
  • A new concept of contemporary marketing
    Publikacja

    - Rok 2021

    Purpose: This conceptual paper aims to propose a new concept of marketing that responds well to the needs of a changing world, taking into account the continuous development of the service economy and the revolution in the development of the Internet and related tools. Methodology/Approach: The proposed concept is based on well-researched theories: service marketing, experience marketing, relationship marketing and digital marketing...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Otwarte innowacje w polskich małych i średnich przedsiębiorstwach
    Publikacja

    - Rok 2021

    Niniejsza monografia poświęcona jest analizie związku między działalnością in­nowacyjną małych i średnich przedsiębiorstw a otwartymi innowacjami. Publikacja wpisuje się w szeroki nurt badań empirycznych nad otwar­tymi innowacjami oraz stanowi uzupełnienie luki poznawczej dotyczącej badania zależności między wykorzystaniem OI a aktywnością innowacyjną polskich małych i średnich przedsiębiorstw. Badania empiryczne, których fragment...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Współczesny Word of Mouth – dylematy pojęciowe
    Publikacja

    Przekaz ustny (Word of Mouth) jest obecnie jednym z najważniejszych czynników, które mają wpływ na klientów podczas podejmowania decyzji o zakupie, a także na zarządzanie ich zachowaniami w procesie dokonywania zakupów. Szczególne znaczenie ma on w przypadku dóbr niematerialnych, o wysokim ryzyku zakupu, jakim są usługi. Rosnąca liczba jego nowych form i coraz bardziej skomplikowana natura, związana głównie z umieszczaniem opinii...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Zaangażowanie konsumenta w usługach w ujęciu logiki dominacji usługowej
    Publikacja

    W odniesieniu do opracowanego modelu koncepcyjnego integrującego teorie zaangażowania klienta (ang. CE) i logiki dominacji usług (ang. S-D logic) zrealizowano badanie ilościowe wśród konsumentów usług. Wyniki badania pozwoliły na weryfikację założeń teoretycznych i potwierdzenie słuszności zakładanych powiązań między zmiennymi modelu. Wykorzystując konfirmacyjną analizę czynnikową (ang. CFA), potwierdzono strukturę czynnikową badanej...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2020
  • Consumerism in Poland – a fact or a myth?
    Publikacja

    - Rok 2020

    Purpose Consumerism, understood as excessive consumption, poses a vital problem in the world, and requires taking appropriate steps and actions in individual countries depending on the extent and nature of this phenomenon. The purpose of this paper is to examine the phenomenon of consumerism in Poland, with partial reference to other EU countries and to answer the question whether there is consumerism as such in Poland. Design/methodology/approach...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Exploring the Role of Social Media Use Motives, Psychological Well-Being, Self-Esteem, and Affect in Problematic Social Media Use
    Publikacja

    - Frontiers in Psychology - Rok 2020

    Given recent advances in technology, connectivity, and the popularity of social media platforms, recent literature has devoted great attention to problematic Facebook use. However, exploring the potential predictors of problematic social media use beyond Facebook use has become paramount given the increasing popularity of multiple alternative platforms. In this study, a sample of 584 social media users (Mage = 32.28 years; 67.81%...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Marketing relacji we współczesnym świecie
    Publikacja

    - Rok 2020

    Teoria i praktyka marketingu ulegają ciągłej ewolucji, podążając za zmianami gospodarczymi, społecznymi oraz technologicznymi i dostosowując się do nich. Obecne trendy, które napędzają zmiany w globalnym świecie biznesu powodują, że silne relacje z klientami są bardziej niż kiedykolwiek, niezbędne dla strategii firm, które chcą osiągać przewagę konkurencyjną. Nowe warunki działania przedsiębiorstw to również świat, w którym miesza...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Relacje międzyorganizacyjne w dobie Industry 4.0
    Publikacja

    - Rok 2020

    Strukturę opracowania zbudowano w odniesieniu do zagadnienia relacji międzyorganizacyjnych. Omawianą kwestię osadzono w obecnych realiach Industry 4.0. Celem monografii jest omówienie roli Industry 4.0 w budowaniu i rozwoju relacji międzyorganizacyjnych oraz w kształtowaniu ich specyfiki. W pięciu rozdziałach przedstawiono aspekty „sieciowego” powiązania różnych podmiotów i jednostek na gruncie teorii zarządzania. Opracowanie otwiera...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Wpływ cyfrowej komunikacji marketingowej na angażowanie się w markę i współtworzenie jej wartości przez młodych konsumentów
    Publikacja

    - Rok 2020

    Głównym celem badań jest identyfikacja czynników i powiązań istotnych w procesie pozytywnego odziaływania komunikacji marketingowej online na angażowanie się młodych konsumentów w markę, a następnie ponawianie przez nich zakupów oraz współtworzenie wartości marek. W przeprowadzonym badaniu zdecydowano się na wykorzystanie paradygmatu pragmatycznego, gdyż pozwala on łączyć metody badawcze, strategie, techniki i procedury charakterystyczne...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym