Katedra Transportu Szynowego i Mostów - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Transportu Szynowego i Mostów

Filtry

wszystkich: 590

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2018
  • Launching of steel bridge girder. Application of nonlinear shell models
    Publikacja

    The paper describes the final technology of launching the steel bridge superstructure. The original technology failed in the first construction stage. Local damage of steel webs caused by plastic buckling stopped the procedure. In the effect of damage a new consulting team was employed to solve the problem and redesign a technology of constructing. The key element of the new solution was developed with great help of non-linear...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Load-carrying capacity of axially loaded concrete-filled steel tubular columns made of thin tubes

    An experimental investigation was conducted on 30 CFST columns. An influence of the following factors on load-carrying capacity of the investigated columns was analyzed: the column slenderness (l1 = 42, l2 = 27 and l3 = 15), the tube thickness (the reinforcement ratio was equal to 4% or 6%), the way of applying the load to CFST columns (through the concrete core or through the entire cross-section), the bond strength between a...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Metodyka projektowania, budowy i utrzymania torów tramwajowych z wykorzystaniem techniki Mobilnych Pomiarów Satelitarnych
    Publikacja

    - Rok 2018

    Podstawowym problemem badawczym przedstawionym w dysertacji była analiza metod projektowych stosowanych w Polsce w porównaniu do reszty Świata. Prace wykazały, że stosowana w naszym kraju metodyka odbiega od zaleceń, które można znaleźć w przepisach zagranicznych. Brak jest analizy parametrów decydujących o komforcie jazdy, jak również kompleksowej metody oceny jakości projektowanego układu geometrycznego. Mając ten fakt na uwadze,...

  • Metodyka projektowania i eksploatacji dróg szynowych z wykorzystaniem mobilnych pomiarów satelitarnych
    Publikacja

    - Rok 2018

    W pracy zostały przedstawione aplikacyjne możliwości metody mobilnych pomiarów satelitarnych w projektowaniu i eksploatacji dróg szynowych. Pokazano wizualizację położenia toru kolejowego, omówiono sposoby oceny odcinków prostych toru i odcinków położonych w łuku oraz tworzenie poligonu kierunków głównych trasy. Szczególną uwagę poświęcono opracowanej analitycznej metodzie projektowania, omawiając jej algorytmy obliczeniowe: projektowania...

  • Model organizacji ruchu na sieci kolejowej z uwzględnieniem rekuperacji energii
    Publikacja

    - Rok 2018

    Na wstępie przeanalizowano aktualny stan wiedzy z zakresu metod wykorzystywania energii z rekuperacji oraz istniejących modeli optymalizujących ich efektywność. Na tej podstawie za główny cel pracy wyznaczono opracowanie metody modyfikacji kolejowego rozkładu jazdy, która doprowadzi do zwiększenia efektywności wykorzystania energii pochodzącej z rekuperacji. W związku z powyższym postawiono tezę, że możliwe jest zwiększenie efektywności...

  • Możliwości oceny kształtu toru z wykorzystaniem mobilnych pomiarów GNSS
    Publikacja

    - Rok 2018

    W artykule podjęto zagadnienie możliwości wykorzystania nowoczesnych technik GNSS do identyfikacji i oceny ukształtowania torów kolejowych i tramwajowych. Zagadnienie to jest kluczowe w kontekście zarządzania oraz modernizacji i budowy dróg szynowych.

  • Ocena uszkodzeń powierzchni tocznej szyn kolejowych za pomocą zjawisk wibroakustycznych
    Publikacja

    - Rok 2018

    Narastającym problemem diagnostyki nawierzchni kolejowej stały się wady (uszkodzenia) powierzchni tocznej szyn, które w konsekwencji pęknięcia lub złamania szyny prowadzą do wykolejenia pociągu. Prowadzona dotychczas diagnostyka szyn jest niewystarczająca do jednoznacznej oceny występowania uszkodzenia na powierzchni tocznej, stąd pojawiła się koncepcja pracy doktorskiej, której celem jest zbadanie możliwości oceny wybranych uszkodzeń...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Optimization of the efficiency of braking energy recovery in rail transport by changing arrival time
    Publikacja

    - Problemy Kolejnictwa - Rok 2018

    The article refers to the previous work of the authors, in which the model of traffic organization of cooperating trains including the optimization of the use of energy returned to the catenary was presented. In the presented article, the model was modified by changing the main control variable, which affects the efficient use of energy. Departure time was changed for the arrival time of the train to the stop or station. The optimization...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Optymalizacja efektywności hamowania odzyskowego w transporcie szynowym przez sterowanie czasem przyjazdu na stację
    Publikacja

    - Problemy Kolejnictwa - Rok 2018

    Artykuł nawiązuje do poprzednich prac autorów, w których przedstawiono model organizacji ruchu kooperujących pociągów z uwzględnieniem optymalizacji wykorzystania energii zwracanej do sieci jezdnej. W przedstawionej pracy zmodyfikowano model zmieniając główną zmienną sterującą, mającą wpływ na efektywne wykorzystanie energii, z czasu odjazdu na czas przyjazdu pociągu na stację lub przystanek. Optymalizacja dokonywana jest przez...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Original footbridge in Mikolajki, Poland

    In summer 2016, a new footbridge in the town of Mikołajki (Poland) was built, over a stream connecting two adjacent lakes – Talty and Mikołajki. Its modern construction, based on the shape of a DN ice-boat, makes it inique in Poland, and probably in the world as well. This novel and dynamic shape became a significant landmark associated not only with Mikołajki, but also with the whole region of Mazury, as well as with sailing...

  • Praktyczne efekty analizy konstrukcji żelbetowych i sprężonych z uwzględnieniem zarysowania betonu
    Publikacja

    - Rok 2018

    W artykule zawarto wybrane przykłady problemów strukturalnych związanych z modelowaniem zarysowania betonu zbrojonego. Zaprezentowano przykłady i studia przypadku. Model zarysowanego betonu pozwala przewidzieć naprężenia charakterystyczne w zbrojeniu i betonie. Pozwala również ocenić wielkość zarysowania oraz wpływ na redystrybucję sił wewnętrznych w zarysowanej konstrukcji. Taki rodzaj analizy jest dostępny w wysokiej jakości...

  • PROBLEMY EKSPLOATACYJNE W ROZJAZDACH KOLEJOWYCH
    Publikacja

    - Rok 2018

    W artykule zaprezentowano pojawiające się nowe charakterystyczne formy zużyć elementów rozjazdów kolejowych, związane z odmiennymi (zwiększonymi) parametrami eksploatacyjnymi. Omówiono także problemy organizacyjne napraw elementów nawierzchni kolejowej.

  • Projektowanie i eksploatacja dróg szynowych z wykorzystaniem mobilnych pomiarów satelitarnych
    Publikacja

    - Rok 2018

    Niniejsza monografia zawiera szczegółowy opis aktywnych sieci geodezyjnych GNSS oraz modelowania dokładności określania pozycji w pomiarach satelitarnych. Omówiono również opracowaną technikę mobilnych pomiarów satelitarnych toru kolejowego oraz aplikacje związane z jej zastosowaniem w projektowaniu i eksploatacji dróg szynowych. Autorzy zawarli w pracy wyniki swoich badań, wykonywanych na przestrzeni lat 2009–2015. Badania przeprowadzono...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Risks associated with the transportation of hazardous materials on public roads

    A significant proportion of the transport of hazardous materials is carried out on public roads. Therefore, the safety of such transport is becoming increasingly important. Every catastrophe involving hazardous materials has a negative impact on direct road users and the surrounding environment, becauses its range is mostly not local. It follows that in the event of such catastrophe, its effects should be minimized. This is possible...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Rozjazdy z nieliniową krzywizna toru zwrotnego dla różnych prędkości jazdy pociągów
    Publikacja

    W pracy podjęto kwestię kształtowania zmiennej krzywizny w torze zwrotnym rozjazdu kolejowego. Na podstawie przeprowadzonych wcześniej badań dynamicznych jako modelowe przyjęto rozwiązanie nie posiadające w strefie środkowej łuku kołowego, lecz składające się z dwóch stref krzywizny nieliniowej o jednakowej długości z zerowymi wartościami krzywizny w punktach skrajnych. Dokonano wyboru najkorzystniejszego rodzaju krzywizny z punktu...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Rozprzestrzenianie się w podtorzu skutków katastrof kolejowych z udziałem materiałów niebezpiecznych

    Duża część przewozów materiałów niebezpiecznych prowadzona jest koleją. W związku z tym bezpieczeństwo tych przewozów nabiera coraz większego znaczenia. Każda katastrofa z udziałem materiałów niebezpiecznych ma negatywny wpływ na uczestników tego zdarzenia oraz na otaczające środowisko, bowiem jej zasięg na ogół nie jest lokalny. Z tego wynika, że w przypadku zaistnienia katastrofy należy minimalizować jej skutki oraz w dalszych...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Shell model of multiple-row moment I-section end-plate joint
    Publikacja

    The paper deals with a problem of application of shell elements in the models of multiple-row moment end-plate connections. The extended connection of I-section with a cross-section W760x265x220 made of steel S355 was analyzed. Comparison analysis of FEM, complex volume and shell models has been done. Three cases with different end-plate thickness: 14, 18 and 36 mm were analyzed and compared with the reference results. Comparison...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Stress analysis of the bridge hangers in terms of the fatigue verification
    Publikacja

    - Rok 2018

    The paper presents the results of numerical stress analysis of the bridge rod hangers. Two types of hangers were taken into account, i.e. the bolted hanger and the welded hanger. A detailed FEM shell models of the connection area between the hanger and the bridge span have been developed. Local stress concentration effects have been investigated in terms of fatigue verification.

Rok 2017