Katedra Zarządzania - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Zarządzania

Filtry

wszystkich: 760

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2008
Rok 2007
  • 50+ Innowacje
    Publikacja

    - Rok 2007

    Projekt MAYDAY, realizowany w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL, ma na celu stworzenie trwałych rozwiązań minimalizujących skutki dyskryminacji pracowników 50+ na rynku pracy ze względu na kwalifikacje niedostosowane do wymagań pracodawców. Celem tej monografii jest przedstawienie problematyki związanej z wdrażaniem procesów innowacyjnych w kontekście rezultatów projektu. Rozdział pierwszy pt.: "Informacje ogólne" stanowi wprowadzenie...

  • Ewolucja instytucji samorządu terytorialnego w Polsce po roku 1989
    Publikacja

    - Rok 2007

    Artykuł opisuje zmiany w kształcie samorządu terytorialnego w Polsce na przełomie XX i XXI wieku. Na początku skrótowo przedstawiono koncepcję zarządzania przestrzenią po II wojnie światowej. Następnie opisano proces tworzenia (budowania) samorządu terytorialnego od transformacji systemowej po dzień dzisiejszy. Główne decyzje podjęte w tym okresie dotyczyły: liczby szczebli w podziale terytorialnym kraju, liczby i wielkości województw...

  • Partnerstwo na rzecz rozwoju regionalnego a konkurencyjność regionalna
    Publikacja

    W opracowaniu podjęto tematykę możliwości i uwarunkowań stymulacji rozwoju regionalnego oraz konkurencyjności regionów. Szczególną uwagę poświęcono roli zasady partnerstwa w polityce regionalnej oraz jej praktycznemu aspektowi, tj. współpracy i partnerskich relacji w regionie.

  • Produkcja międzynarodowa - analiza zjawiska
    Publikacja

    - Rok 2007

    Artykuł porusza kwestie rozmieszczenia geograficznego i branżowego produkcji międzynarodowej mierzonej skalą przepływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych.

  • Różnorodność jako wartość kultury organizacyjnej na przykładzie pięciu największych korporacji transnarodowych świata
    Publikacja

    W artykule podjęto próbę zobrazowania istoty różnic kultur narodowych dla prowadzenia biznesu międzynarodowego. W części drugiej przedstawiona została ewolucyjna teoria korporacji transnaro-dowych w powiązaniu z modelami zarządzania międzykulturowego. Wysunięto tezę, że jedynie w modelu współpracy kulturowej szczególny nacisk kładzie się na kwestie różnorodności. Jedynie ten model pozwala korporacjom skutecznie działać w warunkach...

  • Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju - problemy i bariery
    Publikacja

    - Rok 2007

    Opracowanie dotyczy problematyki wdrażania strategii rozwoju. Część teore-tyczną poświęcono przedstawieniu znaczenia strategii w kreowaniu rozwoju jednostek samorządu terytorialnego, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki gmin. Planowanie strategiczne - proces, w wyniku którego powstaje strategia - jest pierwszą fazą zarządzania strategicznego. Druga to wdrażanie postanowień ujętych w dokumencie. Stąd też część teoretyczna charakteryzuje...

  • Założenia Regionalnej Strategii Innowacji dla województwa pomorskiego
    Publikacja

    - Rok 2007

    Artykuł przedstawia i omawia główne założenia i kierunki działań zawarte w strategii innowacji dla województwa pomorskiego. Rozważania poprzedzono analizami na temat interpretacji pojęcia i znaczenia innowacji we współczesnej gospodarce, szczególnie gospodarce regionalnej, a także miejsca i roli regionalnych strategii innowacji, stanowiących jeden z ważniejszych instrumentów kreowania innowacji, we wzroście wykorzystania i rozwoju...

  • Zarządzanie międzynarodowe
    Publikacja

    - Rok 2007

    Monografia poświęcona problematyce zarządzania międzynarodowego z perspektywy korporacji transnarodowych. Ksiązka składa się z 4 części: w pierwszej omówione jest otoczenie międzynarodowe przedsiębiorstw, w drugiej proces umiędzynarodowienia firm, trzeciej zarządzanie w korporacjach transnarodowych, czwartej strategie i struktury zarządzania międzynarodowego.

  • Zmiany w poziomie dochodów gmin województwa pomorskiego w latach 1999-2004
    Publikacja

    - Rok 2007

    W artykule analizie poddana została strona dochodowa budżetów gmin wchodzących w skład województwa pomorskiego. Ze względu na dużą niestałość przepisów prawnych dotyczących funkcjonowania samorządów terytorialnych, w szczególności ich gospodarki finansowej, okres badawczy zawężono do lat 1999-2004, charakteryzujących się względną stabilnością. Badanie nie ograniczyło się do przedstawienia podstawowych wskaźników, tj. dochodów ogółem...

Rok 2006
Rok 2005
Rok 2004
  • Akredytacja i co dalej
    Publikacja

    - Forum Akademickie - Rok 2004

    Autor wskazuje, że najbliższe lata nie będą łatwe dla wielu kierunków studiów, w tym również tych, które uzyskały pozytywną oceną Państwowej Komisji Akredytacyjnej i spoczną na laurach. Gra o pozyskanie kandydatów na studia bowiem trwa, a rynek usług edukacyjnych jest coraz bardziej konkurencyjny.

  • Chatter-boty - nowe narzędzie w e-commerce
    Publikacja

    Celem artykułu jest przedstawienie technologii chatter-bot, czyli tzw. wirtualnych konsultantów - systemów informatycznych, które potrafią odpowiadać na pytania zadawane w języku naturalnym. Zaprezentowano obszary zastosowania botów w biznesie oraz przegląd światowego rynku systemów charter-bot.

  • Entropia w algorytmach uczenia populacji
    Publikacja
    • M. W. Forkiewicz
    • E. Wędrowska

    - Rok 2004

    Zastosowanie entropii w analizie zachowania się różnorodnych systemów daje podstawy do podjęcia próby wykorzystania entropii w algorytmie uczenia populacji. Koncepcja badania proponowana przez autorów wymagać będzie zdefiniowania niezbędnych pojęć teoretycznych, dlatego też celem artykułu jest zdefiniowanie pojęć: entropii a priori potencjalnego rozwiązania oraz średniej entropii populacji.

  • Marketing terytorialny - podstawowe założenia
    Publikacja

    - Rok 2004

    Artykuł podejmuje próbę przełożenia pojęcia marketingu na sferę odnoszącą się do działalności publicznej na zdelimitowanym obszarze. Przedstawia charakterystykę, przesłanki wpływające na powstanie oraz przyczyny wydzielenia marketingu terytorialnego. Prezentuje różne ujęcia definicyjne oraz cechy charakterystyczne jednostek przestrzennych modyfikujące jego interpretację. Pokrótce charakteryzuje terytorialny marketing-mix.

  • Narzędzia informatyczne a procesy zarządzania wiedzą.
    Publikacja

    - Rok 2004

    W ostatnich latach wiele mówi się o znaczeniu zarządzania wiedzą. Aby odnieść sukces menedżerowie powinni sięgać po narzędzia, metody i praktyki pozwalające na efektywne wykorzystanie zasobów przedsiębiorstwa. Podkreśla się znaczenie wiedzy jako jednego z jego najważniejszych zasobów, jednak menedżerowie często wskazują na brak akceptowalnych metod umożliwiających planowanie i zarządzanie tworzeniem, organizacją, dystrybucją i...

Rok 2003